loading...
webino
hadi بازدید : 10 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

زبان برنامه نویسی یکی از ویژگی‌های پنهان هر نرم افزار، وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دیجیتالی است که ما به صورت روزمره از آنها استفاده می‌کنیم. امروزه استفاده از رایانه و فناوری دیجیتال در هر صنعتی جای خود را پیدا کرده است و تقریبا به عنوان یکی از ارکان اصلی هر صنعتی به شمار می‌آیند. یکی از مهمترین مهارت‌هایی که امروزه دانستن و یادگیری آن بسیار عالی و ضروری است، برنامه نویسی و اشراف به انواع زبان برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی آینده دار است.

آینده زبان PHP یکی از مسائلی که بسیاری از برنامه ‌نویسان و علاقه‌مندان به دوره آموزش php را نگران کرده است.

شاید بسیاری از ما فکر کنیم که زبان PHP در حال مرگ است و تا دو الی سه سال دیگر نابود می‌شود؛ اما نظر من این است که حداقل برای 5 تا 10 سال آینده این زبان عقب نشینی نخواهد کرد. آینده‌ی روشن بازار کار PHP، نشانه‌های متعددی دارد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

آینده زبان php

آینده زبان php تا حدودی مشخص است زیرا با تغییرات و بروزرسانی هایی که در نسخه ۷ بوجود آمده ، عملکرد این زبان بسیار بهبود یافته و کاربردهای بیشتری پیدا کرده است. کاهش ۵۰درصدی مصرف حافظه و افزایش سرعت اجرای برنامه تا حدود دوبرابر، از جمله بهبودهایی است که در نسخه تغییریافته این زبان برنامه نویسی شاهد آن هستیم. آنچه مسلم است این است که توسعه دهندگان زبان php تمرکز خود را روی عملکرد این زبان گذاشته اند و در جهت کاربردی تر شدن زبان php تلاش می کنند. با این اوصاف پیش بینی می شود که در آینده زبان php شاهد رشد و پیشرفت چشمگیری باشیم.

قابلیت های زبان php

زبان برنامه نویسی php ، قابلیت ها و امکانات زیادی دارد. این زبان برنامه نویسی اگرچه در حوزه طراحی برنامه های دسکتاپ توفیق چندانی نداشته اما در زمینه طراحی وب سایت با php بسیار قدرتمند عمل کرده و جزو زبان های پیشتاز محسوب می شود. از جمله قابلیت های این زبان که آن را از سایر زبان ها متمایز می کند می توان به این موارد اشاره کرد:

سرعت و امنیت بالا

متن باز بودن این زبان

یادگیری سریع و کم هزینه

راه اندازی و توسعه کم هزینه

انعطاف پذیری

سایر زبان ها همچون پایتون، جاوا و روبی در زمینه طراحی وب جزو رقبای php محسوب می شوند اما هیچ یک هنوز نتوانسته به اندازه php محبوبیت بدست آورد. با توجه به این امتیازات php، در آینده php نیز زبان پیشتاز خواهد بود.

بازار کار PHP در آینده چگونه خواهد بود؟

PHP یک زبان مفسری متن باز، رایگان، انعطاف‌پذیر، مقیاس پذیر، پرسرعت و امن می‌باشد. درصد بالایی از وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌های موجود در سطح اینترنت با استفاده از زبان PHP توسعه یافته‌اند و حتی بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب نیز از این زبان قدرت گرفته‌اند. بنابراین نیازی نیست در مورد منسوخ شدن این زبان نگرانی داشته باشیم.

حتی در صورتی که پس از گذشت چندین سال، برای این زبان جایگزین دیگری پیدا شود و این اتفاق رخ دهد نیز در صورتی که بر مفاهیم مستقل و اصلی برنامه نویسی تسلط داشته باشیم، به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم زبان جدید را بیاموزیم و از آن در پروژه‌های خود استفاده کنیم. تاکنون هیچ کدام از نشانه‌های منسوخ شدن در زبان PHP مشاهده نشده است و بروزرسانی‌های جدید توسط جامعه‌ی قدرتمند PHP به‌طور منظم منتشر می‌شود؛ علاوه بر این، روز به روز شاهد گسترش استفاده از PHP و افزایش تعداد علاقه‌مندان به یادگیری این زبان هستیم.

با توجه به این‌که این زبان ساختار بزرگ‌ترین سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌های جهان را تشکیل داده است، انتظار می‌رود که نه تنها حضور این زبان برنامه نویسی در دنیای وب کمرنگ نشود، بلکه روز به روز به طرفداران و کاربران آن افزوده شود.

۱۰ زبان برتر برنامه نویسی آینده عبارت‌اند از:

Python/پایتون

Java/جاوا

JavaScript/جاوا اسکریپت

C/C++

C#/سی‌شارپ

R

Swift/سویفت

PHP

زبان برنامه‌نویسی Go

MATLAB/متلب

hadi بازدید : 13 سه شنبه 19 مرداد 1400 نظرات (0)

همیشه به خاطر داشته باشید که پمپ آب کفکش  می تواند آب زلال یا آب را با ذرات معلق و ریز جابجا کند. اگر اندازه ذرات در آب زیاد است ، باید از لجن به جای کفکش  استفاده کنید. در نتیجه ، اگر ذرات معلق آب زیادی داشته باشند یا آب گل آلود باشد ، می توانید از صافی یا صفحه فیلتر استفاده کنید.

صافی را قبل از غوطه ور کردن پمپ در آب نصب کنید. این فیلتر باید در قسمت ورودی پمپ آب کف کش ، یعنی در پایین کف محل مکش نصب شود ، تا از ورود ذرات بزرگ به پمپ جلوگیری کند. اگر کفکش  به فیلتر مجهز نیست ، می توانید آن را به راحتی از فروشگاه های آنلاین یا فروشگاه های صنعتی خریداری کنید.

پمپ را به عمیق ترین قسمت چاه یا استخر بریزید و روشن کنید. پمپ باید همیشه در پایین باشد تا خشک نشود. شناور با تشخیص آب کافی به طور خودکار پمپ را روشن می کند و با تشخیص سطح پایین آب پمپ را به طور خودکار خاموش می کند.

همچنین قرار دادن پمپ در پایین باعث می شود تا روشن بماند و بیشتر آب آن تخلیه شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید وان خود را خالی کنید ، سعی کنید آن را به جای کناره ها و لبه ها در مرکز آن قرار دهید. همچنین هنگام تخلیه استخر ، آن را از قسمت عمیق به داخل آب بیندازید.

با پایین آمدن سطح آب ، حتماً پمپ را از نزدیک کنترل کنید. این از نظر اینکه سوئیچ شناور پمپ را متوقف می کند یا انسداد پمپ باعث خاموش شدن آن می شود ، از اهمیت برخوردار است.

اگر سطح آب کم دیدید و شناور ندارید ، قبل از اتمام پمپ آن را خاموش کنید ، در غیر این صورت ممکن است پمپ آسیب ببیند. همچنین اگر پمپ را به قسمت عمیق چاه ، استخر و غیره انداخته اید که بالا بردن آن دشوار است ، می توانید از طناب استفاده کرده و آن را به دسته های کفکش  ببندید. هنگام تخلیه آب و کارکرد پمپ ، از طناب برای هدایت کفکش  استفاده نکنید.

با پایین آمدن سطح آب ، پمپ کفکش  را خاموش کنید ، زیرا خشک شدن کفکش  باعث سوختن آن حتی برای مدت کوتاهی می شود. در آخر ، پمپ را برداشته و آن را از برق بکشید و شلینگ را جدا کنید.

قبل از ریختن پمپ کفکش  در آب ، یک لیوان آب روی خروجی بریزید. این باعث می شود سیستم داخلی پمپ راحت تر شروع شود. همچنین می تواند مدت زمانی را که پمپ برای راه اندازی آن به داخل آب نیاز دارد ، کاهش دهد ، که معمولاً چند دقیقه طول می کشد. سپس پمپ را در آب غوطه ور کنید تا مطمئن شوید پمپ خشک نشده است.

hadi بازدید : 18 چهارشنبه 23 تیر 1400 نظرات (0)

محتوای سئو شده چیست؟

برای درک هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، ابتدا نیاز است که ذهنیت درستی از اهداف سئو، انواع محتوا و بهینه سازی محتوا داشته باشید.

سئو چیست؟ سئو یا Search Engine Optimization به فرایند بهینه سازی وب سایت گفته می شود با این هدف که وب سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم بندی کرد. سئو محتوا زیر مجموعه ای از سئو داخلی محسوب می شود.

سئو داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می شود و سپس تا انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد. هدف ما از تولید محتوای سئو شده نوشتن محتواییست که مطابق با اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به خوبی درک می شود. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد.

چرا تولید محتوا مهم است؟

حرف اول و آخر در ارتباط با مخاطب را محتوا می‌زند؛ همه فعالیت‌های ما در زمینه سئو با هدف رساندن کاربر به محتوایی‌ست که برای او تهیه کرده‌ایم.

اولین و مهمترین هدف ما از تولید محتوا جلب رضایت کاربر و انتقال صحیح پیام به اوست ولی این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در دیدرس کاربران نیز باشد! در واقع سئو و حضور در نتایج جستجوی گوگل بهترین ویترین برای نمایش محتوا به مخاطب است.

از همان زمانی‌که سئو مفهومی همه‌گیر و ارزشمند شد، تولید محتوا در فضای وب مهمترین ابزار بازاریابی بوده است. متاسفانه در سال‌های گذشته تکنیک‌های بسیاری در حوزه تولید محتوا به کار گرفته شده که تمرکز آنها فقط بر روی ربات‌های گوگل و کسب نتیجه در سئو بوده است. ولی امروز درک ربات‌های گوگل از محتوا بسیار نزدیک به رفتار کاربران هنگام مواجهه با آن است. همه الگوریتم‌ها و آپدیت‌های جدیدی که توسط گوگل تست و پیاده‌سازی می‌شوند یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند؛ پیشنهاد بهترین صفحات وب برای جلب رضایت کاربر.

انواع محتوای سئو شده کدامند؟

قبل از اینکه به چگونگی بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا منظورمان از محتوا را روشن می کنیم. محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این اشکال شامل، متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از اینهاست.

در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:

پست های وبلاگ سایت: این فرمت، رایجترین فرمت محتواست. یک پست می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و ویدئو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، خبر با اطلاعات کلی نوشته شود.
صفحات ثابت: محتوایی که در صفحات ثابت سایت مانند صفحه درباره ما وجود دارد.
صفحات محصولات: محتوایی که شامل معرفی محصولات یا خدمات یک سایت می گردد.
صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.

hadi بازدید : 15 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

در سالهای اخیر کسب و کارهای به گونه ای خاص تغییر پیدا کرده است و از قالب و شکل سنتی بیرون آمد. دنیای مجازی و دیجیتال بستری را ایجاد کرد تا کسب و کارها دچار تغییر و دگرگونی شوند. در دنیای مجازی دفتر کار شرکت ها باید برای ارائه خدمات خود از استانداردها و اصول خاصی پیروی کند تا بتواند در بازار رقابت سهم بیشتری از توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نماید. این استانداردها در دنیای مجازی با نام سئو شناخته می شود . اما سئو مخفف چیست؟ کلمه سئو یک کلمه خلاصه شده است و مخفف کلمه انگلیسی search Engine Optimization می باشد. معنای این کلمه عبارت از مجموعه ای از قوانین و قواعدی است که باید در دنیای مجازی به کار برده شود تا کسب و کار بهتر و بیشتر دیده شود. پیشرفت یک سایت در اهمیت به سئو و رعایت نکات و قوانینی که در دنیای مجازی وجود دارد مربوط می شود. این قواعد کمک می کند تا یک کسب و کار در فضای مجازی و دیجیتال مشخص تر باشد و در موتورهای جستجو بهتر خود را نشان دهد. اهمیت سئو به دلیل رونق و تغییری است که به کسب و کارها هدیه می دهد. با انجام سئو به زبان ساده امکاناتی مخفی برای حضور بهتر شما در فضای مجازی ایجاد می شود.

اهمیت seoدر چیست

راه اندازی سایت ها و وب سایت ها شرایطی برای ارائه خدمات یک شرکت یا سازمان می باشد. راه اندازی یک سایت و وب سایت خیلی راحتتر از اداره آن می باشد اگر اصول سئو را در آن رعایت کنید. اهمیت سئو را می توانیم در چند مورد دسته بندی کنیم:

- حفظ مخاطبی که شما را انتخاب کرده است

- جذب ترافیک های مفید و ارزشمند

- خلق یک تجربه یکپارچه برای مشتری های جدید

- طراحی سایت مناسب و بهینه کردن آن

- افزایش ترافیک و بازدید طبیعی با سئو کردن سایت

- به دست آوردن بازخوردهای مناسب

- افزایش اثرگذاری تبلیغات

- هماهنگی بین جستجو و خرید مناسب توسط مخاطب

- افزایش درآمد صاحب سایت

- افزایش بهره وری با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته اید

اهداف سئو چیست؟

سئو یک روش اثرگذار و مهم برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. حیات و بقای یک سایت به انجام صحیح آن وابسته می باشد. به طور کلی اهداف سئو را میتوانیم به شکل زیر تقسیم بندی کنیم:

- کسب درآمد

هدف افرادی که سعی می کنند سایتی برای خود ایجاد کنند کسب درآمد است. شرایط خاص در سالهای اخیر باعث شده است که کسب و کار اینترنتی بیش از دیگر کارها مورد توجه قرار بگیرد. وب سایتها از گروههای اثرگذار می باشند. به همین خاطر استفاده از اصول صحیح سئو کمک بزرگی برای رونق این کسب و کارها می باشد.

- افزایش رتبه و ترافیک سایت شما

- ایجاد رضایتمندی در مشتری و بازدید کنندگان

- تبلیغات موثر

موتور جستجو چیست و چرا تا این اندازه مهم است

استفاده از شبکه بزرگ اینترنت نیاز به ابزار خاص خود را دارد که این ابزار موتورهای جستجو می باشند. دلیل اهمیت موتورهای جستجو ایجاد شرایط راحتتر برای کمک به پیشبرد روند کاری شما است. تعریف صحیح تر از موتور های جستجو را می توانیم به این صورت بیان کنیم که موتورهای جستجو ابزارهای مفیدی هستند که به کاربران اینترنت کمک می کنند تا سایت های معتبر را شناسایی کنند. از دلایل اهمیت موتورهای جستجو چند علت بیشتر از دیگر موارد مورد توجه است:

- تعداد کاربرانی که وارد یک وب سایت می شوند

تعداد کاربران جزو برگ های برنده یک سایت نسبت به رقبای خود می باشد. هر چه سئو یک سایت قوی تر باشد تعداد کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

- ترافیک بالا و مناسب سایت

نحوه کارکرد موتور جستجو

روش کار موتور جستجو به این شکل می باشد که در کوتاهترین زمان ما را به نتایج مورد نظرمان برساند. نحوه کارکرد موتور جستجو به این شکل است که بر اساس الگوریتم های خاصی پایگاه داده های خود را مجهز می کند و در زمان جستجوی کاربر نتایج نزدیک و مشابه را به ما نشان می دهد. اهمیت سئو سایت و محتوا در این بخش بیشترین تاثیر خود را خواهد گذاشت. نحوه کارکرد موتورهای جستجو در شبکه وب بر اساس دو بخش می باشد:

- خریدن و ایندکس اطلاعات

- پیدا کردن بهترین پاسخ

ارتباط موتور های جستجو و سئو چیست

این دو بخش دارای اهمیت فوق العاده ای هستند. در حقیقت می توانیم بگوییم که یک ارتباط تنگاتنگ بین هر دوی آنها وجود دارد. موتورهای جستجو وظیفه دارند که سه کار مهم را انجام دهند:

1- کرول کردن یا خواندن اطلاعات

2- ایندکس کردن یا طبقه بندی کردن اطلاعات

3- جستجو و ارائه بهترین نتایج به کاربران

به همین دلیل رعایت صحیح سئو در طراحی یک سایت و یا تهیه یک محتوا کمک می کند تا آن محتوا یا سایت خیلی سریعتر و راحتتر بتواند در موتورهای جستجو پیدا و مورد بازدید قرار بگیرد.

hadi بازدید : 15 سه شنبه 11 خرداد 1400 نظرات (0)

پمپ جتی چیست؟

پمپ جتی یکی از پمپ‌های پرکاربرد از نوع سانتریفیوژ است. پمپ جتی، به صورت خود کشش بوده و می‌تواند بدون لوله بندی، آب را از اعماق زمین به بالا بکشد. یکی از قابلیت‌های اصلی پمپ جتی این است که می‌تواند در حالت کمبود آب با ورود هوا به فعالیت خود بدون آسیب رسانی به منبع به فعالیت خود ادامه دهد. این مزیت باعث شده است تا پمپ جتی یکی از پرکاربردترین نمونه در صنعت پمپ آب خانگی باشد.

 

در واقع این نوع پمپ در بخش مکش خود، با ایجاد یک بخش خلأ باعث از بین بردن هوا در این خط می‌شود و در نهایت باعث انتقال آب بدون هوا می‌شود. در واقع این دستگاه که به آن بعضی‌ها پمپ خودمکش هم می‌گویند، در یک قالب بزرگتر قرار گرفته که این قالب باعث از بین بردن هوا پس از ورود می‌شود. در نتیجه هیچ گونه هوایی در آب وجود نداشته و پمپ می‌تواند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد. برای همین است که همیشه تأکید می‌کنند تا پمپ جتی را حتماً در آب باید قرار دهید تا هوایی وارد آن نشود.

 

کاربرد پمپ جتی

کاربردهای پمپ آب جتی را می توان برای محدوده وسیعی از کاربری های صنعتی، خانگی، تقویت فشار آب، سیستم های سرمایش و گرمایش، تهویه مطبوع، سیستم های شستشوی صنعتی، آبرسانی به انواع ساختمان های مسکونی، ویلا و آپارتمان، انواع کاربری های کشاورزی مثل آبیاری قطره ای، بارانی، آبیاری اتوماتیک باغ و باغچه و گلخانه، کمپ ها و اردوگاه های تفریحی، مزارع پرورش ماهی، میگو، بوقلمون و انواع ماکیان، انواع آب نماهای خانگی، رستوران ها، سفره خانه ها، انواع فواره ها، تغذیه انواع بویلر، انواع دستگاه های آب شیرین کن (RO) کشاورزی و صنعتی، استخرهای خانگی، جکوزی، انواع کارواش، پر و تخلیه کردن استخر و دیگر کاربری ها، استفاده نمود.

 

پمپ آب جتی، با توجه به دارا بودن اجکتور داخلی در هد یا کلگی پمپ خود، امکان انتقال آب همراه با میزان محدودی حباب هوا یا گاز را دارد. در صورت وجود هوا در قسمت مکش پمپ آب جتی، حداکثر 5 دقیقه زمان لازم است تا پمپ آب جتی بدون هواگیری، عمل تخلیه هوا از قسمت مکش خود را به انجام برساند. این نوع پمپ امکان مکش آب از عمق حداکثر 8 متر را در صورت وجود سوپاپ یا شیر یکطرفه در انتهای لوله مکش خود دارا می باشد.

 

مزایای پمپ جتی

  • ایجاد فشار بالا و راندمان بسیار مناسب
  • تنوع پمپاژ انواع سیال
  • خودمکش بودن
  • راندمان بالا
  • قیمت مناسب پمپ و قطعات آن
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • حجم کم و وزن سبک و قابل حمل بودن
  • NPSH پایین
hadi بازدید : 14 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

موتور الکتریکی تعبیه شده در پمپ کفکش توسط چرخش پروانه و با ورود آب به داخل پمپ، آب را به حرکت درآورده و انرژی جنبشی آن را افزایش می دهد و سبب تخلیه آن می شوند.
پمپ کفکش یا اصطلاحا پمپ چاهی که از نظر ساختار همانند پمپ های توربین عمودی می باشد به جهت قرار گرفتن در سیال، ضد آب بوده و کلاس حفاظتی در این الکتروموتور IP68 می باشد. این پمپ ها که در دو نوع ساده و فلوتردار(سیستم قطع کن برقی) تولید و به بازار عرضه می شوند از نظر جنس، توان، نوع برق مصرفی، نحوه قرار گرفتن پروانه در پوسته، نحوه خنک کاری و... به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه به هریک از آنها خواهیم پرداخت.

انواع پمپ کف کش

پمپ‌های کفکش دارای انواع گوناگونی می‌باشند و از جهات مختلف می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پمپ کف کش ساده

· پمپ کف کش فلوتر دار (دارای قطع کن برقی)

· کف کش آب از بغل

· کف کش آب از رو

· آب خنک (موتور به وسیله آب خنک می‌شود)

· روغن خنک (موتور به وسیله روغن خنک می‌شود)

· خازن داخل

· خازن بیرون (تک فاز)

· پمپ کف کش تک فاز

· پمپ کف کش سه فاز

کف کش‌های تکفاز با دهانه خروجی درسایز های 1 و 1/1.4 و 2 و 3 اینچ و کفکش‌های سه فاز با دهانه خروجی در سایزهای 2 و 3 و 4 و 6 اینچ تولید و توزیع می‌شوند.

با توجه به گستردگی انواع ذکر شده، انتخاب این نوع محصولات با دشواری‌های خاص خود روبرو است، لذا همواره پیشنهاد می‌شود جهت انتخاب صحیح پمپ کف کش با کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مشاوره کرده تا بهترین پمپ کف کش را با توجه به نیازهای شما انتخاب کند.

با توجه به نوع سیال قابل پمپاژ و شناور بودن پمپ های کف کش جنس بدنه از اهمیت بالایی برخوردار است، مثلا در سیالاتی که خاصیت خورندگی دارند، از پمپ کف کش با بدنه استیل استفاده می شود، چراکه پمپ های کف کش با جنس استیل خاصیت ضد خورندگی دارند. و همین خاصیت ضد خورندگی سبب می شود شفت ها نیز معمولا از جنس استنلس استیل ساخته شود. این در حالیست که پمپ های کفکش چدنی نسبت به پمپ های کفکش استیل ارزان تر بوده و دارای کاربرد بیشتری نیز هستند.و همچنین برای سیالاتی که PH بالایی ندارند از پمپ های کف کش با جنس چدن و آلومینیوم استفاده می شود. بطور کلی پمپ های کفکش بنا به در خواست مشتری در 6 نوع تولید می شوند که عبارتند از:

  1. استیل
  2. چدن
  3. آلومینیوم
  4. اسکوبایی
  5. تکنوپلیمر
  6. پلاستیکی
hadi بازدید : 23 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

به طور کلی می‌توان گفت در مواقعی که نیاز به تقویت فشار آب باشد، بحث تهیه پمپ آب و منابع تحت فشار نیز مطرح می‌شود. از طرف دیگر و با وجود انواع متعدد پمپ‌های آبرسانی و منابع تحت فشار در بازار، انتخاب دستگاه مناسب و خریداری کردن آن، کاری دشوار به شمار می‌رود.

چرا که مدل‌های مختلف این سیستم‌ها، کارایی و عملکرد متفاوتی دارند و یا به عبارت بهتر کشش و آبرسانی آن‌ها با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی است. در مقاله راهنمای انتخاب پمپ آب قصد داریم به معرفی چند مدل از پمپ‌های آبرسانی و منابع تحت فشار بپردازیم و خصوصیات عمده آن‌ها را مطرح نماییم تا انتخاب و خرید این ابزار، آسان‌تر گردد.

چرا پمپ آب جتی؟

یکی از انواع پمپ‌های آبرسانی که مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد. کاربردهای متعددی نیز دارد پمپ جتی است. به این نوع از الکتروپمپ ها به دلیل طراحی ظاهری آن، پمپ آب موشکی نیز گفته می‌شود. پمپ آب جتی این قابلیت را دارد که آب را با فشاری بالا پمپاژ کند. و میزان ارتفاع آب نیز در این پمپ، بسیار زیاد است.

چرا پمپ آب طبقاتی؟

الکتروپمپ سانتریفیوژ طبقاتی عنوان نوعی از پمپ‌های آب است. در آن، سیال از طریق پروانه‌های چند گانه که در طبقات بالایی هم، واقع شده‌اند جابجا می‌شود. پمپ‌های طبقاتی به نام پمپ‌های چند طبقه نیز نامیده می‌شوند. به آن‌ها پمپ‌های چند پروانه و فشار قوی نیز گفته می‌شود. الکترپمپ طبقاتی به طور معمول از یک محور واحد به وجود آمده است. محور اصلی الکتروپمپ، پروانه‌ها و یا دیفیوزها را در یک محور قرار داده است.

چرا منبع تحت فشار؟

منبع تحت فشار که به آن مخزن تحت فشار نیز گفته می‌شود. با ذخیره سازی مناسب آب و با فشار مناسب، می‌تواند نیاز به روشن شدن و یا خاموش شدن مکرر پمپ آب را کاهش دهد. بنابراین می‌توان گفت هر چه حجم این منبع بیشتر باشد تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ آب نیز کاهش پیدا می‌کند.

hadi بازدید : 16 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

پاور بی آی (power BI) آخرین و بهترین ابزار هوش تجاری و مصورسازی داده شرکت مایکروسافت است. آموزش power bi  شما را قادر می‌سازد با سرعت بسیار بالایی داشبورد‌های مدیریتی فوق العاده ای طراحی کنید. وجود این داشبوردهای مدیریتی باعث افزایش اثربخشی داده‌های شما می‌شوند و منجر می‌شوند بتوانید داده‌های خود را بر روی هر ابزاری (کامپیوتر، لبتاب، تبلت، تلفن همراه) نظارت کنید.

 

با دوره آموزش power bi می توانید تحلیل اطلاعات و داده ها را برای کارشناسان حوزه های مختلف حتی آنهایی که به برنامه نویسی مسلط نیستند، به راحتی فراهم می کنید و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پیاده سازی سیستم های هوش تجاری محسوب می شود. پاور بی آی از Slf-service BI پشتیبانی می کند یعنی به سادگی میتوان از آن استفاده نمود بطوریکه و حتی کاربران غیر از IT و End User ها نیز می توانند بدون نیاز به واحد IT، خود داشبورد و گزارشات موردنظرشان را طراحی کنند. البته این به این معنی نیست که کاربران حرفه ای نتوانند کارهای حرفه ای با این نرم افزار انجام دهند. یعنی میتوان از Power BI برای پیاده سازی مدل ها و سناریو های پیچیده در یک سیستم جامع هوش تجاری (Enterprise BI System) استفاده کرد.

 

این نرم افزار میتواند به منابع اطلاعاتی مختلف متصل شده و داده های مورد نظر را استخراج کنند. به عنوان مثال به سیستم هایی نظیر حسابداری، انبار، حقوق و دستمزد، احکام و کارگزینی، فروش و ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش و سیستم های مدیریت فرایند (BPMS) و… .

 

طراحی و عرضه پاور بی آی این محصول سبب شد تا مایکروسافت از نظر گارتنر و فارستر به عنوان پیشگام در عرصه هوش تجاری و ابزارهای تحلیل داده معرفی گردد.

 

رتبه بندی نرم افزاهای هوش تجاری در گارتنر

 

 

Power BI از سه کامپوننت اصلی تشکیل شده است که در ادامه در مورد هر یک توضیحات مختصری ارائه شده است:

 

Power Query
کامپوننت ETL که از آن برای واکشی داده ها از منابع اطلاعاتی مختلف و تغییر و تبدیل آن ها استفاده خواهد شد. همچنین تغییر داده ها، افزودن ستون وغیره از طریق رابط کاربری به سادگی و بدون کدنویسی انجام می شود اما برای اعمال تغییرات پیچیده تر در داده ها باید از زبان فرمول نویسی به نام “ M” استفاده کرد.

 

Power Pivot
دیتابیس تحلیلی و OLAP Engine که داده ها به صورت فشرده در آن ذخیره می شوند. در این کامپوننت مدل سازی داده و تعریف Calculated measure ها توسط زبان DAX انجام می شود. نکته جالب دیگر اینکه سرعت کوئری گرفتن از مدل به خاطر استفاده از تکنولوژی xVelocity In-Memory analytics engine بسیار زیاد است.

 

Power View
کامپوننت Visualization برای مصور سازی اطلاعات است. در این کلمپوننت با استفاده از نمودار های متنوع، داشبورد ها و گزارشات مورد نظر طراحی می شود. در واقع این کامپوننت قسمتی است که کاربر نهایی گزارش ها را در آن مشاهده می کند.

hadi بازدید : 19 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

فریمورک کدایگنایتر یک ابزار بسیار عالی برای کارهای گروهی است. فریمورک کدایگنایتر به اعضای مختلف اجازه کار به صورت مجزا اما منظم را می بخشد و یکی از فریمورک های PHP است که بسیار محبوب است.

چقدر فریمورک کدایگنایتر را می شناسید؟ کار گروهی از گزینه های بسیار روتین در عصر امروز می باشد. اگر دقت نمایید برای آموزش زبان php روش های مختلفی وجود دارد. همچنین جهت کدنویسی هم می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. بنابراین با استفاده از تیم های کدنویسی قطعاً سرعت انجام پروژه بسیار بیشتر خواهد شد. در این بحث چهارچوب هایی وجود دارد که در آن یک سری قوانین وموجود است و تمام اعضای تیم می توانند از آن استفاده نمایند. این چهارچوب ها با عنوان فریمورک نیز شناسایی می شوند، فریمورک کدایگنایتر از گزینه های بسیار رایج در این لاین است.آشنایی با فریمورک کدایگنایتردر ابتدا می بایست مفهوم فریمورک را دقیق شناسایی نمایید. دقت کنید که بررسی دقیق ابزارهایی که پیش روی شما در این راستا وجود دارد سبب می شود که کار با فریمورک کدایگنایتر برای شما بسیار ساده تر شود. محیط برنامه نویسی می بایست به درستی نصب شود. پس از نصب محیط برنامه نویسی، می بایست فریمورک مربوطه نصب شود و در نهایت برنامه بسیار ساده و با فریمورک کدایگنایتر نوشته خواهد شد.کار با دیتابیس در محیط phpmyadmin می بایست یک دیتابیس ایجاد نمایید، نحوه اتصال دیتابیس به فریمورک کدایگنایتر بسیار مهم است. 4 عمل اصلی در این راستا می بایست به درستی صورت پذیرد. به عنوان مثال می بایست از کوئری Delete برای حذف رکورد استفاده نمایید و همینطور از کوئری update برای عملیات بروز رسانی، استفاده از کوئری های insert و search نیز به ترتیب برای درج و جستجو استفاده می شود.موضوع مهم در فریمورک کدایگنایتر مفهوم query Builder است. این واژه به معنی ساخت کوئری می باشد. به طور کلی شما می بایست برای حذف و یا اضافه و همینطور جستجو از کوئری های مختلفی استفاده نمایید و قطعاً چنین موضوعی نیاز به بررسی دقیق در خصوص کوئری نویسی دارد. شما برای اضافه نمودن رکورد می بایست از دستور دقیق آن استفاده نمایید.شاید بهتر باشد کمی خود را درگیر helper نمایید، در فریمورک کدایگنایتر مفهوم هلپر وجود دارد که همانطور که از اسمش پیداست یک کمک کننده است، این مفهوم به شما اجازه می دهد که فرم وب را ساده تر طراحی نمایید. پیشنهاد ما است که یکبار فرم را به کمک Helper و یکبار بدون کمک آن بنویسید قطعاً تفاوت مطرح شده برای شما جالب خواهد بود. کوکی فریمورک کدایگنایترهمانطور که می دانید در ابتدا می بایست روند اجرای یک برنامه در php را به درستی یاد بگیرید و سپس با مفهوم های مختلفی که در این راستا وجود دارد روبرو شوید. دقت کنید که کوکی ها نقش بسیار مهمی در فریمورک کدایگنایتر دارند. به عنوان مثال کوکی، حکم یک جعبه ابزار بسیار قدرتمند را دارد که به تمامی اعضای گروه اجازه می دهد از آن استفاده نمایند.در مقابل مفهومی با عنوان session دیده می شود، سشن تقریباً با کوکی در یک راستا می باشد اما قطعاً این دو متفاوت از هم عمل خواهند نمود. نحوه کار با کوکی در فریمورک کدایگنایتر آسانتر از کار با سشن می باشد. در این راستا شما می توانید در ابتدا از کوکی استفاده نمایید. کوکی یک جعبه اطلاعاتی بسیار قدرتمند است که اطلاعات را به صورت روتین ذخیره سازی می نماید و به این ترتیب اعضای مختلف گروه به سادگی می توانند از آن بهرمند شوند. کار با فریمورک کدایگنایتر روند پروژه را بسیار ساده تر می نماید و این ابزار قدرتمند برای کارهای گروهی از واجبات خواهد بود. ارسال ایمیل و اعتبار سنجی فریمورک کدایگنایتردر ابتدا می بایست فرم وب برای ارسال ایمیل ایجاد شود، پس از طراحی فرم وب می بایست نحوه ارسال ایمیل را به درستی اجرا نمایید. ارسال ایمیل ساده می باشد اما در خصوص دریافت ایمیل نیاز به تنظیمات سرویس دهنده خواهد بود بنابراین تنظیمات دقیق برای دریافت ایمیل از مسائل ضروری می باشد.پس از گذر از این مبحث می بایست فرم تهیه شده مورد اعتبار سنجی قرار بگیرد، اعتبار سنجی فرم یک مفهوم جداگانه بوده و معمولاً از افزونه firebug برای آن استفاده می شود. در واقع در این قسمت بررسی می شود که اطلاعات وارد شده صحیح است یا خیر. عموماً فریمورک کدایگنایتر این روال را با امنیت بسیار ایده آل دنبال می نماید و تیم های مختلف در پروژه نیز ناگزیر به رعایت اصول سخت این بخش هستند. صفحه بندی فریمورک کدایگنایترمفهوم مهم و اساسی صفحه بندی فریمورک کدایگنایتر است. این مفهوم که اغلب با عنوان pagination شناخته می شود به شما این اجازه را می دهد که دیتابیس های مورد نیاز خود را ساخته و با یک صفحه بندی دقیق بتوانید در بین آنها سوییچ شوید. پروژه هایی که شامل صفحه بندی هستند به نوعی دارای ساختاری جداگانه می باشد. تابع explode در php بسیار پر اهمیت است و بهتر است که در فریمورک کدایگنایتر نیز مورد بررسی قرار بگیرد.با توجه به مسائل گفته شده مشخص شد که فریمورک کدایگنایتر به تیم اجازه می دهد که ضمن انجام وظایف خود از کد های یکدیگر نیز

استفاده نمایند به این ترتیب روال منظمی طی می شود. فریمورک کدایگنایتر یک مخزن اطلاعاتی بسیار قدرتمند است که در دسترس افراد گروه در موقعیت های مختلف قرار میگیرد. مدل mvc به طور جدی فریمورک کدایگنایتر را دنبال می نماید، در این حالت فردی که طراح سایت است به تنهایی و مجزا از برنامه نویس به فعالیت خود ادامه می دهد. در این صورت دیگر مشکلی برای پروژه ایجاد نخواهد شد.

hadi بازدید : 15 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

فریمورک چیست ؟

در آموزش مقدماتی لاراول  ،  ممکن است سوالی برایتان پیش آید که فریمورک چیست و استفاده از فریمورک چه مزیتی دارد ؟ و چرا بجای استفاده از فریمورک لاراول که به زبان php هست ، نباید از کدهای خام php استفاده کنیم ؟

پس ، قبل از آموزش مقدماتی ، لازم است ابتدا به صورت خلاصه با مفهوم فریم ورک آشنا می شویم.

ترجمه فارسی فریمورک ، " چارچوب"  است  ولی تعریف آن  به "زبانِ برنامه نویسی"، به مجموعه ای از کتابخانه های از پیش ساخته شده و کدها و قوانین و قواعدی گفته می شود که توسط توسعه دهندگان زیادی در سرتاسر دنیا نوشته میشود و به صورت OpenSource  و رایگان در اختیار سایر برنامه نویسان قرار میگیرد.

فریمورک برنامه نویس را ملزم میکند که در یک چارچوب واحد کدنویسی کند. بخصوص برای کارهای گروهی و تیمی که افراد زیادی در ساخت یک پروژه مشارکت دارند میتواند بسیار مفید باشد.چرا که هرکدام به سبک و سیاق خود کد می نویسند و آنها را ملزم می کنند که طبق قواعد و چارچوب های تعیین شده در فریمورک کار کنند . و این باعث نظم بیشتر درکار می شود.از فواید دیگر فریمورک می توان به این مورد نیز اشاره کرد که اگر هریک از اعضا از تیم خارج شود یا عضو جدیدی به تیم وارد شود در صورتیکه  فریمورک و چارچوب اصلی را بداند میتواند به راحتی به توسعه پروژه کمک کند.

یکی از مهمترین مزایا و اهداف فریمورک ها "راحتی کار" برنامه نویسان می باشد. به این ترتیب که از کدهایی که دیگران قبلا نوشته اند استفاده می کنند و دیگر نیازی به نوشتن دوباره آنها نیست. واین مطلب تداعی این شعار است که "چرخ را نباید دوباره اختراع کرد"  .

درمورد امنیت فریمورک ها ، چون فریمورک ها در اختیار افراد زیادی بصورت open source  در سرتاسر دنیا قرار میگیرند بنابراین باگ های امنیتی زودتر آشکار می شوند و برای رفع این باگ ها، چون توسعه دهندگان فریمورک ها ، با روش های مختلفی کد می نویسند ،نکات امنیتی بیشتری را در فریمورک پیاده سازی می کنند و آنها را امن تر میکنند.

انواع فریمورک های php  و مقایسه آنها در 5 سال اخیر :

در این آموزش ، هدف فریم ورک لاراول  | Laravel است . اما بد نیست برخی از فریم ورک های مهم را هم بشناسیم.

فریمورک های زیادی به زبان php وجود دارد، که چند نمونه از معروف ترین آنها عبارتند از :

Laravel

Codeigniter

CakePhp

Symfony

Yii

...

همانطور که میبینید طبق آمار گوگل ترند ، برترین و پرکاربردترین فریمورک در چند سال اخیر لاراول بوده است:

با وجود اینکه لاراول فریمورک جوانی است اما در عین حال ساده و زیبا و قدرتمند است. و درواقع تمام نکات مثبت فریمورک هایی چون CodeIgniter, Yii, Symfont, Cakephp  را دارا میباشد.

میتوان گفت که لاراول اکثر پکیج های فریمورک سیمفونی را بکار میگیرد.و سادگی وآسانی فریمورک CodeIgniter  را دارد و در آینده و با پیشرفت بیشتر ، کارایی و Performance بالای فریمورک Yii  را نیز خواهد داشت.

ویژگی های لاراول

با توجه به ویژگی های مهم فریم ورک لاراول ، خواهیم دید که چرا آموزش مقدماتی لاراول را باید از همین امروز شروع کنیم!

لاراول فریمورک ساده ای است هر توسعه دهنده ای که php  و php-MVC  را درک کرده باشد این فریمورک را به سرعت میتواند یاد بگیرد.

نکته قوت دیگر لاراول استفاده از Composer  است که با استفاده از آن میتوان کتابخانه ها و پکیج های PHP  را به آسانی به پروژه تان اضافه کرد.

بهره گیری از ORM روشی قدرتمند و مدرن برای ارتباط و کار با دیتابیس، یکی دیگر از نقاط قوت فریمورک لاراول میباشد. که بجای روش های سنتی و کُند واکشی اطلاعات ، از این روش استفاده می کند.

یکی از بخش های الگوی MVC  ، ویو (view) میباشد.این فریمورک از تمپلیت انجین blade  استفاده میکند که کار با view  ها را سریعتر می نماید.

Routing یا مسیریابی قدرمند ، یکی دیگر از نقاط قوت فریمورک لاراول میباشد. که براساس آن تعیین میشود درصورت وارد کردن یک آدرس چه صفحه ای نمایش داده شود.

Migration یا سیستم کنترل ورژن دیتابیس، یکی دیگر از ویژگی های لاراول است، که بوسیله آن می توانید نسخه های مختلفی از دیتابیس تان را داشته باشید و در مواقع لزوم به آنها سوئیچ کنید.

رابط خط فرمان (Artisan) :  یکی از پرکاربردترین ویژگی های لاراول است. بوسیله این خط فرمان می توان دستورات زیادی را به فریمورک داد تا بسرعت اجرا شود.

hadi بازدید : 16 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

شاید مهمترین سوال همه تازه واردهای دنیای آی تی و کامپیوتر این باشد که Where To Start Network یعنی آموختن شبکه کامپیوتری و فراگیری دانش IT را از کجا شروع کنیم؟ جوان بودن و تنوع رشته های فناوری اطلاعات در دانشگاه های سراسر کشور ایران به این سردرگمی در بین دانشجویان فارغ التحصیل و بیکاران جویای کار بازار اشتغال دامن می زند.

در ادامه گفتگوی تلگرامی در گروه پرسش و پاسخ مشکلات کامپیوتر و IT و شبکه را می بینید که برای رسیدن به پاسخ این سوال که، شبکه را از کجا شروع کنیم؟ برای آشنایی همه تازه واردهای دنیای آی تی IT کمک خواهد کرد را جهت مطاله مخاطبان سایت شرکت مهندسی شبکه پال نت آورده شده است.

سلام دوستان من نمی دانم رشته تحصیلی شبکه کامپیوتری را انتخاب کنم یا نه اگه کسی درباره رشته شبکه اطلاعاتی دارد ممکن هست توضیحاتی جهت راهنمایی ارائه دهد؟

اگر منظورتان شروع شبکه کامپیوتری از آموزشگاه های کامپیوتری و آی تی است، مراحل زیر به ترتیب می تواند مفید باشند: نتورک پلاس Network+ مایکروسافت یا لینوکس Microsoft or Linux سیسکو یا میکروتیک Cisco or MikroTik مجازی سازی و سرور Vmware and HP

فراگیری زبان انگلیسی مساوی است با افزایش سرعت پیشرفت در شبکه کامپیوتری

برای استارت بهتر یادگیری شبکه و کامپیوتر و IT بهتر هست انگلیسی بخونید و خوب زبان انگلیسی را بتوانید ترجمه کنید، هم برای زبان انگلیسی خودتان کمک می کند و هم مطالب رو کامل متوجه می شوید و در آینده نیز خودتان شخصا میتوانید با کتاب های اصلی انگلیسی از دوره های آموزشگاهی کامپیوتر و IT بیشتر یاد بگیرید. در ضمن لازم نیست کسی که میخواهد شبکه کامپیوتری را شروع کند به خواندن همه اینها را یکجا مطالع کند و بهتر است برای استارت شبکه به صورت تدریجی علوم مطرح شده را فرا بگیرد.

مهمترین سوال همه تازه واردهای دنیای آی تی و کامپیوتر این باشد که Where To Start Network یعنی آموختن شبکه کامپیوتری و فراگیری دانش IT را از کجا شروع کنیم؟ جوان بودن و تنوع رشته های فناوری اطلاعات در دانشگاه های سراسر کشور ایران به این سردرگمی در بین دانشجویان فارغ التحصیل و بیکاران جویای کار بازار اشتغال دامن می زند.

کارآموزی شبکه یا Network Internship دوره های کار آموزی شبکه چقدر می تواند در پیشرفت افرادی که تازه وارد دنیای شبکه شده اند، موثر باشد؟ آیا اصلا کاراموزی شبکه خوب است یا بهتر است به جای آن در آموزشگاههای آی تی و شبکه برای استارت شبکه شروع کنیم؟

طرح های کارآموزی شبکه حتی اگر بدون حقوق و مزایا نیز باشند می تواند بسیار بهتر و پرثمر تر از فراگیری این دوره ها در آموزشگاههای IT باشد. در دورههای کاراموزشی شبکه و کامپیوتر و IT به تجربیاتی در زمینه فناوری اطلاعات دست پیدا می کنید که در هیچ آموزشگاه آی تی و هیچ کلاس درسی نمی توانید مشابه اش را پیدا کنید. برای مشاهده لیست شرکت هایی که کارآموز شبکه قبول می کنند می توانید به لینک "لیست آگهی های استخدام نیرو در شرکتهای کارآموزپذیر" در سایت کاریابی کارجویان رشته های آی تی، مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات IT کامپیوتر جابز ComputerJobs.ir مراجعه نمایید.

برای شروع شبکه، کلاسهای آموزشی برویم یا بدون هیچ دوره ای استارت بز

برخی از تازه واردهای شبکه معتقدند که برخی از کلاس اولی های شبکه پول اضافه دارند می دهند به دست مدرسان آی تی و شبکه تا دوره های آموزشی کامپیوتری را بگذرانند! البته این هم یک نظری است در رابطه با شروع یادگیری شبکه. عده ای از کسانی که شبکه را تازه شروع کرده اند اعتقاد دارند که مدرس خوب تجارب خودش را در اختیار دانشپذیر کامپیوتر و شبکه قرار میدهد، تجاربی که در هیچ کتابی نیست و در مقابل برخی دیگر از دانشجویان رشته کامپیوتر و IT معتقدند که اساتید دوره های آموزشی آموزشگاههای IT تجربه کافی در اختیار دانشجویان نمی گذارند، چون قراره طبق چارت درسی آموزشگاه کامپیوتری مربوطه با شما صحبت و تدریس کنند! البته خیلی چیزا هست که خودتون باید توی محیط کار تجربه کنید. مهم هم نیست شبکه یا برنامه نویسی یا کامپیوتر یا آی تی و ICT و شما باید باید باهوش باشید و سوال کنید و در دوره های آموزشی شبکه و IT کلی تجربه از استاد بیرون بکشید و وادار به پاسخگویی به سوالات خود نمایید.

انتخاب استاد خوب یا آموزشگاه IT تخصصی؟

بحثی در اینکه مدرس باسواد بهتر است یا آموزشگاه کامپیوتر مجهز مناسب تر است، نیست، اگر کسی کلاسی آموزشی شرکت می کند و ازش خوب نتیجه نمیگیرد دلیل نمی شود که همه اینطوری باشند، در انتخاب استاد و آموزشگاه باید دقت کرد، دوستان بهتون گفتن که اموزشگاه چارت مشخص داره ؟ و از اون چارت خارج نمیشود، پس آموزشگاه شبکه ای را انتخاب کنید که چارچوب های گسترده تر و وسیع تری را در زمینه آموزش دارند. در رابطه با بحث استاد نکته اینه که چقدر قدرت برقراری ارتباط و هک کردن مغز دیگران برای اطلاعات کشیدن رو داشته باشید. اون عزیزی که میگه من توی یه ترم کلی اطلاعات از استاد گرفتم، زرنگی و هوش و پیگیری خودش بوده که جواب داده، نه استاد. ما نیز در آموزشگاهی برای شروع شبکه شرکت کردیم و در دوره mtcna خود استاد که جناب آقای ***** بودند، کلی از تجارب خودشون گفتند، مثلا توی بحث proxy یا بخش آپدیت روتر، اصلا توی سرفصل نبود ولی در مورد میکروتیک یک کمی داستان متفاوت است چرا که دوره های آموزش میکروتیک کلا احتیاج به توضیح اضافه دارند، چون سورس های خوبی هم ندارد در دنیای وب و اینترنت.

ارزش مدرک IT و شبکه در ایران چقدر است؟ آیا اصلا مدارک کامپیوتری آموزشگاهی اهمیتی دارند؟

به هرحال همه دوستانی که می خواهند از صفر در شبکه شروع به فعالیت کنند، تحصیل کرده هستند و می توانند تفکر کنند و تصمیم بگیرند که کدام استاد بهتر است و کدام آموزشگاه IT مجهز تر است و شاید عده ای کلاس رفتم براشون بهتر باشد و عده ای دیگر با کتاب خواندن و سلف استادی Self Study شبکه راحت تر باشند و ترجیح بدهند اینگونه شبکه را استارت بزنند، مهم این هست که خروجی در نهایت مفید و کاربردی باشد. این هم که همگی دنبال مدرک IT باشند خودش مشکل ساز است چون موجب این می شود که اکثرا دنبال مدرک بازی راه بفتند و اصلا ممکن است خیلی ها دنبال یاد گرفتن نباشند. من ادمین شبکه ای را می شناسم که رفته بود کل دوره ها رو زیر و رو کرده بود، ولی خیلی چیزا رو نمی دونست حتی چطوری باید درست پیاده سازی کند. باید در این زمینه تفکیک و جداسازی بر اسا شایستگی صورت بپذیرد. این تفکیک هم کار شخص نیست، در رشته کامپیوتر و آی تی، نظام صنفی باید آزمون درست حسابی مثل نظام مهندسی داشته باشد، تا بشود تفکیک کرد، در غیر اینصورت نظرات اشخاص به طور مستقل ارزش علمی ندارد.

معضلی به نام مدرک گرایی کامپیوتری، مشکل حال حاضر شبکه و کامپیوتر و IT مواردی است که در زیر آورده شده اند: تولید بی دلیل به اصطلاح علم مدرک گرایی شدید / عدم ارتباط صنعت و کار بی مصرف بودن و قدیمی بودن سورس های دانشگاه یاد نگرفتن کار تیمی آی تی و شبکه انتقال ندادن اطلاعات به همدیگر در واحد های فناوری اطلاعات بی مصرف بودن و بیسوادی خیلی از به اصطلاح اساتید دانشگاه

هنوز طرف هیچ درکی از اینکه مایکروسافت و سیسکو چی هست ندارد و استاد دانشگاه هنوز نمیدونه تکنولوژی وجود داره که بشود چند کارت گرافیک را روی یک دستگاه ببندی و هنوز هیچکسی نیست که بیاد یقه این اساتید دانشگاه را بچسبد بگه اقا شما چقدر مطالعه داری؟ ازش امتحان بگیرد حتی، اینها دردهای دنیای IT و شبکه است. دوست خود من لیسانس کامیپوتر گرفته مثلا، یک ویندوز نمیتواند نصب کند، بعد برای ارشد رفته توی رشته فناوری درس میخواند! یا کسی که داره پزشکی میخونه و در عین حال کار سرور لینوکس انجام میدهد! چرا؟ چرا این همه بینظمی؟ چرا هیچ کس سرجای خودش نیست؟ چرا استاد بیسوادی که اگر فایل های توی گوشی اش را از وی بگیرید نمی تواند درس بده و آمده توی دانشگاه استاد شده است. متاسفانه اینقدر وضعیت بد شده که آدمهای واقعا باسواد فرار کردن به یه کنج یا فکر فرار کردن از این وادی. توی رشته ما هنوز این موضوع جا نیافتاده که باید یه سری پایه ضروری اموزش داده بشود که توی جامعه و گروه های مجازی شاهد هر روز این همه سوال تکراری سطحی نباشیم. به نظر من سیسکو هم یاد بگیرید، مایکروسافت رو هم یاد بگیرید، لینوکس را هم یاد بگیرید می توانید در دنیای آی تی شبکه وارد فضای جدید و پرهیجانی شوید.

hadi بازدید : 13 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

سئو (seo) از عبارت search engines optimization گرفته‌شده و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به افرادی که در حوزه سئو تخصص دارند و با مهارت‌های خود بازدید صفحات سایت را افزایش داده و به فروش بیشتر کمک می‌کنند کارشناس یا متخصص سئو یا در اصطلاح «سئو کار» می‌گویند.

سئو یک فرآیند پیچیده است و به افرادی صبور، خلاق و متخصص نیاز دارد. موتورهای جستجو می‌کوشند با تغییر پیوسته الگوریتم‌های خود جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین محتواها را در اختیار کاربران قرار دهند.

بدون آموزش سئو حرفه‌ای و آگاهی از الگوریتم های گوگل در فضای پررقابت کنونی نمی‌توان انتظار داشت سایت‌ها به بازدید مطلوب و فروش مناسب دست پیدا کنند. آموزش سئو یا بهینه سازی سایت به آموزش تکنیک های سئو داخلی on page seo و سئو خارجی off page seo می‌پردازد.

سئو یا بهینه سازی سایت مجموعه اقداماتی را شامل می‌شود که موجب معرفی یک سایت به موتورهای جستجو شده و محتوای صفحات را برای موتورهای جستجو قابل درک می‌کند. از طرفی سئو با هدف افزایش تعامل با کاربران تلاش می‌کند تا محتوای تولید شده با کلمات جستجو شده توسط کاربران در حوزه مربوطه همخوانی کامل داشته‌باشد. به این ترتیب سئو به کاربران در یافتن سایت و تعامل با سایت کمک می‌کند.

آموزش سئو، آموزش بهینه سازی سایت

اهداف آموزش سئو کدام است؟

آموزش سئو با هدف آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص به‌دست آوردن برترین رتبه‌های نتایج جستجو، افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی و نمایش هرچه بیشتر صفحات وب سایت در موتورهای جستجو ارائه می‌شود.

آموزش سئو برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان آموزش سئو مدیران وب‌سایت‌ها، برنامه‌نویسان، علاقه‌مندان کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسانی هستند که تمایل دارند کسب و کاری را در فضای وب راه‌اندازی کنند.

همان‌طور که مشخص است مخاطبان آموزش سئو یا بهینه سازی سایت بسیار گسترده و متنوع هستند. این امر سبب می‌شود سطح دانش و آگاهی این افراد بسیار متفاوت باشد.

برای شرکت در دوره آموزش سئو لازم است در دوره ای شرکت کنیم که متناسب با نیازها و توانمندی‌های ما باشد. درحال حاضر دوره‌های متعدد آنلاین و حضوری در این حوزه برگزار می‌شود که انتخاب را بسیار دشوار می‌کند.

ملاک‌های انتخاب مدرس آموزش سئو کدام است؟

مدرس دوره در انتخاب دوره‌های آموزشی بسیار تاثیر گذار است. برخی از ویژگی های یک مدرس توانمند آموزش سئو عبارت است از:

در اختیار داشتن نمونه کارهای موفق در حوزه سئو

توانایی انتقال مفاهیم

سابقه برگزای دوره های آموزشی موفق

شخصیت فردی قوی

ارتباطات قوی و روابط عمومی مناسب

روش تدریس کارگاهی

دانش پژوهشی

در آموزش سئو چه مواردی بحث خواهد شد؟

در آموزش سئو مواردی مانند نحوه یافتن کلمات کلیدی پر کاربرد، تحقیق کلمات کلیدی، نحوه تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی، به‌کارگیری کلمات کلیدی در عنوان و سرتیترها و محتوای صفحات، نحوه تنظیم محتوا بر اساس واژه‌های جستجو شده، روش‌های تولید لینک‌های داخلی در صفحات و نحوه تنظیم متن‌های لنگر شده در لینک‌ها، نحوه تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، وب سایت‌های همکاران، ایمیل‌ها، تبلیغات کلیکی گوگل و… بحث خواهد شد.

هدف آموزش‌های ایجاد شده تبیین راهکارهای عملی برای سایت‌های ایرانی و کسب و کارهای ایرانی برای بازاریابی محصولات خود در اینترنت به واسطه رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

در اغلب موارد سعی در بکارگیری مثال‌های فارسی شده‌است. مثال‌هایی که در آنها به‌کارگیری شیوه‌های نوین سئو را در سایت‌های فارسی بیان خواهیم کرد و برنامه‌ریزی برای به موفقیت رسیدن در هرکدام از روش‌های سئو را توضیح خواهیم داد.

آموزش‌های محتوامحور برای سئو ماندگار

با توجه به اهمیت بالای کیفیت محتوای تولید شده در سئو در تمام موارد نحوه تولید محتوای با کیفیت در راستای بحث مربوطه بیان خواهد شد. به عنوان نمونه، تحقیق کلمات کلیدی را با مثال‌هایی از سایت‌های فارسی و نحوه به‌کارگیری نتایج حاصل از تحقیقات کلمات کلیدی انجام شده برای تولید محتوای پر مخاطب ارائه می‌دهیم.

آموزش‌های کاربردی سئو به چه شکل است؟

با توجه به اینکه بسیاری از مقالات سئو بر اساس انجام تحقیقات تجربی نگاشته شده‌اند، در این سایت تلاش شده تا ضمن استفاده از تجارب مفید در زمینه سئو در کشورهای مختلف، این تجارب را در سایت‌های ایرانی به آزمون گذاشته و صحت آنها را بررسی کنیم. از طرف دیگر با ترجمه مقالات معتبر سایت‌هایی مانند وبلاگ گوگل به مواردی از سئو بپردازیم که صحت آنها صد در صد مورد تائید بوده و نیازی به تجربه و آزمون و خطا در آن‌ها نیست.

ترکیب هر دو روش در آموزش های سئو موجب می‌شود که کاربران بتوانند براحتی بین روش‌هایی که کاملا تائید شده هستند یا روش‌هایی که بصورت آزمون و خطا کشف شده‌اند یکی را انتخاب کنند یا اینکه ترکیبی از هر دو روش را برای موفقیت بپیمایند.

نقش مقاله‌های آموزشی در یادگیری سئو چقدر است؟

سئو یک تخصص دانش محور است که دائما در حال تغییر و به روز رسانی است، گوگل به صورت دوره‌ای تغییرات الگوریتم‌های خود را در مقالات مختلف منتشر می‌کند و بسیاری از کارشناسان سئو نتایج آخرین یافته‌‌های خود را در قالب مقاله‌های مختلف در فضای مجازی منتشر می‌کنند. مطالعه مقالات جدید به زبان اصلی یا ترجمه به میزان بسیار زیادی یادگیری مباحث جدید سئو و موفقیت کار شما را تضمین می‌کند.

برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو متخصص و توانمند باید در طول هفته زمانی را برای پیگیری اخبار و مقالات جدید حوزه سئو اختصاص دهید. مطالعه محتواهای آموزشی درکنار بررسی سایت‌های مختلف می‌تواند در موفقیت شما موثر باشد.

آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو موضوع بسیار مفصلی است که ما سعی می‌کنیم به شما آموزش دهیم تا خودتان کار سئوی سایت را انجام دهید. منظور از موتورهای جستجو، جستجوگرهای مطرح مانند گوگل، بینگ و یاهو است.

آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

چرا سایت شما به بهینه سازی (سئو سازی) نیاز دارد؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به سایت شما کمک می‌کند تا با قرارگیری در صفحات اول موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان کاملا رایگان و زیادی را از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، بینگ و … جذب کنید، آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید و به تجارت الکترونیکی خود رونق بخشید. رقابت در دنیای آنلاین تفاوتی با دنیای آفلاین ندارد و چه بسا سخت‌تر و شدیدتر است. به همین دلیل هر چه بتوانید رتبه بهتری بگیرید و ورودی‌های سایتتان افزایش پیدا کند، این شانس را دارید که فروشتان را افزایش دهید.

hadi بازدید : 14 چهارشنبه 13 مرداد 1400 نظرات (0)

پمپ آب بشقابی چیست؟

پمپ آب بشقابی از جمله تجهیزات مکانیکی پرکاربرد در منازل مسکونی است که جهت رفع مشکل افت فشار آب که مشکلی شایع در غالب شهر های ایران است، مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه عملکرد این پمپ آب خانگی به این صورت است که بعد از ورود سیال پروانه شروع به چرخیدن می کند و به سیال انرژی داده و از طریق نیروی گریز از مرکز مایعات را با فشار بیشتر در امتداد محور آن به سمت خروجی پمپ پرتاب می کند. سرعت انتقال سیالات در همه پمپ های بشقابی یکسان نیست، در واقع فشار و سرعت آب به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • تعداد بزرگی قطر پروانه های پمپ بشقابی
  • دهانه خروجی پمپ آب بشقابی
  • توان پمپ بشقابی(اسب بخار)

در برخی مدل ها پمپ آب بشقابی دو پروانه وجود دارد که در این حالت، میزان آبدهی با فشار و سرعت بیشتری انجام می گردد، به طوری که آبدهی تا ارتفاع 33 متر و قدرت مکش به 6 تا 7 متر می رسد. امروزه به دلیل وجود ساختمان های بلند، غالبا طبقات با کمبود فشار آب مواجه هستند؛ به همین دلیل وجود یک پمپ آب خوب جهت افزایش فشار آب ساختمان یا تقویت فشار آب خانگی، بسیار با اهمیت است.

انواع پمپ آب بشقابی و کاربرد های آن

پمپ آب بشقابی در دو مدل سانتریفیوژ و جابجایی مثبت جهت انتقال سیالات تمیز و غیر خورنده مانند آب، روغن، حلال ها در زمینه مصارف خانگی و صنعتی نظیر تامین آب، آبیاری باغ، انتقال سیالات به بخش های مختلف تاسیسات، کاربرد دارد.

بیشترین پمپ آب بشقابی مورد استفاده در ساختمان، مدل سانتریفیوژ می باشند و برخی نیز در شرایط خاص از پمپ های جابجایی مثبت استفاده می شود. همانطور که در بخش های قبل ذکر شد، پمپ آب بشقابی سانتریفیوژ تنها برای پمپاژ مایعات روان تر و با گرانروی پایین مناسب بوده و در صورت استفاده برای مواردی که شامل انتقال جامدات و یا مایعات با ویسکوزیته بالا، می تواند باعث سایش بیشتر پروانه و شافت درایو شود.

در مدل جابجایی مثبت، برای اینکه دبی یا آبدهی پمپ بیشتر شود، باید از پمپ در عمق کم استفاده کرد؛ به عبارتی اگر عمق آب کمتر باشد، دبی آن بیشتر خواهد شد. همچنین استفاده از پمپ بشقابی مدل جابجایی مثبت در خانه هایی که فشار آب کمی دارند، بهتر است.

جالب است بدانید که اغلب انواع پمپ های جابجایی مثبت، ذاتا خود راه انداز(خود مکش ) هستند، به این معنی که می توانند بدون نیاز به پر شدن خط لوله مکش و حذف گاز های غیر قابل میعان از آن (قبل از راه اندازی پمپ)، در بالای سطح مایع پمپ شونده واقع شوند. بنابراین، این نوع از پمپ ها را می توان بدون نیازبه وجود هیچ تجهیزات خاص هواگیری خارجی به راحتی در بالای مخازن انتقال نصب کرد.

hadi بازدید : 16 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از سوالاتی که افراد حول محور سئو از ما بسیار می پرسند این است که آیا زبان برنانه نویسی سمت سرور در سئو سایت تاثیر گذار می باشد یا خیر در پاسخ به این سوال نیز توضیحاتی را ارائه دادیم و گفتیم که فرقی ندارد که شما از چه زبان برنامه نویسی سمت سرور استفاده می کنید آن چیزی که مهم می باشد کد های سمت کلاینت می باشد با این حال ما برای آن دسته از افرادی که با استفاده از php وب سایت خود را راه اندازی کرده اند توضیحاتی را ارائه کردیم که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد و در آموزش php و همچنین در آموزش طراحی سایت و آموزش سئو بسیار می تواند کمک شایانی کند.

چند نکته در سئو سایت پی اچ پی

title یا عنوان را برای هر صفحه ایجاد نمایید
این تگ بسیار مهم می باشد شما باید حتما برای هر صفحه آن را ایجاد نمایید چرا که در نتایج گوگل نمایش داده می شود و علاوه بر افزایش نرخ کلیک می تواند در بهبود رتبه هر صفحه تاثیر گذار باشد.

description یا توضیحات برای هر صفحه
مانند تگ تایتل این تگ نیز در نتایج نمایش داده می شود و می تواند روی نرخ کلیک تاثیر گذار باشد پس دقت کنید در هنگام وارد کردن آن دقت کافی را به خرج دهید . این تگ یک توضیحات مختصر در حد یک و نیم خطد در مورد متن کلی می باشد

charset
این متا تگ باعث می شود که صفحه شما بتواند حروف فارسی را بخواند در برخی از موارد و دستگاه های نمایش قرار دادن این تگ می تواند باعث ناخوانایی محتوا شود

متا تگ og

این متا تگ برای شبکه های اجتماعی می باشد و به طور کلی می تواند محتوایی که در آن قرار می گیرد را در شبکه های اجتماعی نمایش دهد

canonical
یکی از متا تگ های بسیار مهم و حساس می باشد این تگ در واقع به موتورهای جستجوگر می گوید که آدرس اصلی هر صفحه چیست و همچنین از محتوای تکراری در هر صفحه نیز جلوگیری می کند . همانگونه که گفته شد این تگ بسیار حساس است در صورتی که کار با آن را بلد نیستید حتما در استفاده از آن با یک متخصص سئو مشورت کنید

تگ های هدر h
از شماره یک تا شش وجود دارند و H1 دارای بالاترین اولویت و H6 نیز دارای پایین ترین اولویت . این تگ ها بسیار مهم میباشند و برای فهرست بندی محتوا نایز مناسب هستند و گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به آنها توجه ویژه ای دارند

متن جایگزین ALT
زمانی که تصویر قرار داده شده در محتوا به هر دلیل به نمایش درنمی آید این متن جایگزین می شود این متن قرار داده شده که می تواند چند کلمه کلیدی باشد برای موتورهای جستجوگر دارای اهمیت می باشد پس لازم است به درستی کلمات کلیدی را در آنها قرار دهیم

hadi بازدید : 13 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای وب سایت، تصمیم مهمی است که پیامدهای زیادی برای آن دارد. CMS هایی در فضای آنلاین موجود هستندکه هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. همچنین طرفداران پرو پا قرصی نیز برای هر یک از سیستم ها در جهان وجود دارند که آن را با هیچ پلتفرم دیگری عوض نمی کنند. در بین این سیستم های مدیریت محتوا دو تا هستند که یک سر و گردن از دیگران بالاترند و کاربران بیشتری نسبت به بقیه دارند: وردپرس و جوملا.

 

هر دو پلتفرم به خاطر سادگی در استفاده، سفارشی سازی و جوامع بزرگ بحث و گفت گویشان معروف هستند. این دو پلتفرم در کنار تمام مزایا و معایبشان می توانند وب سایت های مدرن و کارامدی را بسازند. شما در این شرایط چگونه دست به انتخاب از بین یکی از این دو می زنید؟

 

ویژگی های وردپرس

وردپرس ابزاری برای ایجاد وب سایت به صورت آنلاین و متن باز است که به زبان PHP نوشته شده است. این ابزار محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای متن باز می باشد.
وردپرس ابتدا توسط مت مولنوگ (Matt Mullenweg) و مایک لیتل (Mike little) در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان متن باز اعلام شد. وردپرس یک سیستم قدرتمند وبلاگ نویسی و مدیریت محتوا (cms) است که به کاربران اجازه ی ساخت وب سایت های پویا ( داینامیک) را می دهد, همچنین با اجزا بک اند شخصی سازی, به روز رسانی و مدیریت وب سایت ساده می شود. وردپرس به طور انحصاری از MySQL برای داده های دیتا بیس استفاده میکند.
همان طور که قبلا ذکر شد, طراحی سایت با وردپرس به افراد امکان ایجاد وبلاگ را می دهد و برای ایجاد انجمن, به اشتراک گذاری ایده ها و به اشتراک گذاشتن داستان های شخصی می تواند به تصمیم گیری مناسب بقیه کاربران کمک کند.

بعضی ویژگی های وردپرس به شرح زیر است :
• مدیریت کاربر : این ویژگی به طور عمده اجازه ی مدیریت اطلاعات کاربر مانند نقش کاربر, ایجاد کردن, حذف کردن و تغییر رمز ورود کاربر را فراهم می کند.
• مدیریت رسانه : این ابزار برای مدیریت پرونده ها و پوشه های رسانه استفاده می شود.
• سیستم پوسته : ویژگی سیستم پوسته (Theme) به سایت اجازه ی مشاهده و عملکرد آن را می دهد.
• چند زبانه : یکی از ویژگی های بسیار مفید چند زبانه كردن سايت وردپرس است که به ترجمه ی کامل محتوای وب سایت به زبان ارجح کاربر کمک می کند.
• درون ریز :‌ درون ریزها به انتقال داده ها در قالب پست به وب سایت کمک می کند.
• بهینه سازی موتور جست و جو- SEO

 

ویژگی های جوملا

مزیت ها

نصب آسان - به مانند وردپرس جوملا بسیار آسان نصب می گردد.

اکستنشن های قدرتمند - جوملا اکستنشن های بسیاری دارد که از طریق آن می توانید به قابلیت های سایت اضافه نمایید. این قابلیت های بسیارند و به شما امکان را برای ایجاد بخش های مختلف سایت می دهد.

سطح دسترسی قدرتمند کاربری - در صورتی که سایتی دارید که کاربران بسیاری از آن استفاده می نمایند, بسیار مهم خواهد بود که بتوانید سطح دسترسی خواندن و نوشتن کاربران سایت را به بخش های مختلف تعیین نمایید، جوملا قابلیت انجام این کار را دارد.

 

نقص ها

سفارشی سازی های پیشرفته - در صورتی که تازه از جوملا استفاده می نمایید سفارشی سازی های پیشرفته برای شما بسیار مشکل می باشد. در صورتی که بخواهید قابلیت های سفارشی به مانند محتوای فلش و کلیدهای خاص در صفحه و ... را در سایت ایجاد نماید می بایست از توسعه دهنده جوملا کمک بگیرید.

خیلی بهینه سازی شد نیست - جوملا نامناسب برای بهینه سازی سایت نیست, اما قابلیت های سئو آن به صورت اولیه در آن نیامده. اما در صورتی که شروع به استفاده از آن نمایید, نکاتی را برای بهینه سازی سایت جوملا خواهید آموخت.

 

جمع بندی

از جهات بسیاری جوملا دارای انعطاف و قابلیت های بیشتری است. یک سایت جوملایی را بدون متکی بودن به افزونه ها و داشتن کمی تخصص در این کار میتوان به هر شکلی تبدیل کرد. با این حال وردپرس به خاطر سادگی در ایجاد وبسایت طرفداران بیشتری دارد.

پیاده کردن ساختار صحیح سئو در جوملا نیاز به کمی دانش و زحمت بیشتری دارد، اما همین کارها در وردپرس به راحتی و در زمان کمتری قابل انجام است. با طی یک فرایند صحیح و تنظیمات درست در هر دو پلتفرم میتوان به نتیجه دلخواه رسید.

هر دو پلتفرم در کلاس خود بهترین هستند، بنابراین انتخاب بد از بین این دو گزینه وجود ندارد. البته پر واضح است که در صورت عادت کردن به کار با هر یک از این پلتفرم ها، دیگری برایتان دشوار جلوه کند. تنها با صرف وقت و انرژی در هر کدام می توان به یک سایت ایده ال برای خود برسید.

hadi بازدید : 15 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

هر ایده و تفکری که بتواند به افزایش بازدید سایت کمک کند تا مخاطبین بیشتری با سایت آشنا شوند و در نهایت ، آن‌ها را به مشتری تبدیل نماید، استراتژی سئو نام دارد.امروزه متخصصان بهینه سازی سایت علاوه بر بهره گیری از استراتژی‌های قدیمی‌تری مانند: هدف گیری کلمات خاص و کسب بک لینک‌ها، کمی عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده‌اند و در کنار آن، از روش‌های جدیدتری نیز استفاده می‌نمایند. تولید محتوای اختصاصی برای سایت‌ها از جمله این استراتژی‌های کاربردی می‌باشد. همان طور که می دانید به جهت بهینه سازی سایت براساس اصول فنی و حرفه ایی، باید استراتژی‌های مطلوب و کاربردی به عنوان هدف تعیین شود. زیرا پیش از طراحی سایت ، باید استراتژی سئو به طور کامل پیاده سازی شود. بررسی بازدیدکنندگان، نحوه جست وجو کاربران آنلاین ، آنالیز وب سایت رقبا ، بررسی کلمات پیشنهادی گوگل و استخراج برترین کلیدواژها از جمله مواردی است که پیش از طراحی وب سایت باید بدان توجه شود. اگر سایتی بدون در نظر گرفتن موارد ذکر طراحی شود، قطعاً محتوای تولیدی از کیفیت مطلوب و درخور برخوردار نخواهند بود که این امر منجر به سردرگمی کاربران و نهایتاً کسب و کاری ناموفق در فضای وب خواهد شد.

چرا به استراتژی سئو نیاز داریم؟

متخصصان باتجربه این را می‌دانند که یک برنامه پیچیده مانند استراتژی سئو همیشه هم ضروری نیست!

استراتژی سئو زمانی ضروری نیست که:‌

شما یک سایت کوچک محلی دارید و رقیبان شما هم شرکت‌های کوچکی هستند که در همان منطقه فعالیت می‌کنند. در این حالت از همان استراتژی استفاده کنید که رقبای شما در حال استفاده از آن هستند.

منابع کافی برای اجرای استراتژی سئو ندارید،‌ این حالت اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شما تنها کار می‌کنید و عملاً باید تمام هزینه‌ها را خودتان بپردازید.

بودجه کمی برای لینک سازی و اجرای ایده‌های لینک سازی دارید. (احتمالا آموزش لینک سازی صحیح ما می تواند برای شما مفید باشد!)

و یا در حال استفاده از سئو کلاه سیاه برای بالا بردن رتبه سایت‌تان در موتورهای جستجو هستید. در این حالت فقط بالا بردن تعداد لینک‌های خارجی مهم است. هرچند که سئو کلاه سیاه نیز به نوعی یک استراتژی سئو ساده است.

اما قبل از همه چیز باید یک استراتژی برای ارتقای وب سایت داشته باشید. این استراتژی باید شامل تعیین وظایفی باشد که توسط متخصصین سئو (و یا اشخاص دیگری از تیم که آموزش داده می‌شوند) انجام می‌شود. وجود این استراتژی برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است.

انواع استراتژی سئو

با توجه به رقابت‌های شدید در بازاریابی اینترنتی ، استراتژی‌های مختلف سئو می‌توانند افزایش بی نظیر درآمد را در پی داشته باشند. استراتژی سئو سایت در تقویت بازاریابی اینترنتی بسیار مؤثر عمل می‌نماید. از مهمترین و اصولی‌ترین استراتژی‌های کارآمد سئوی حرفه‌ای برای تولید محتوای اختصاصی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- بهبود کیفیت محتوای سایت

2- تولید محتوای اختصاصی

3- به روز رسانی مداوم سایت

4- فعالیت و اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی

5- استفاده ازکلمات کلیدی در طراحی سایت

6- بررسی ساختار URL در طراحی سایت

7- بررسی تگ‌ها در طراحی سایت

8- ساخت لینک‌های مفید و کاربردی

9- لینک بلدینگ و دریافت لینک یک طرفه از سایت‌های مرتبط با موضوع

hadi بازدید : 11 دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

PBN چیست؟ بهترین استراتژی PBN برای سئو وب سایت


PBN یا Private Blog Network به تمام وبلاگ ها(نمونه های فارسی آن شامل بلاگفا,بلاگ اسکای و.. است) و وب سایت هایی گفته می شود که از قبل ساخته شده اند و با گذشت زمان، با تولید محتوا و اقداماتی دیگر، از طرف گوگل و موتور های جست و جوی دیگر دارای اعتبار گردیده اند و در حال حاضر برای لینک دهی به سایت اصلی از آن استفاده می کنیم.

الگوریتم های گوگل به گونه ای است که تاثیر لینک دهی خارجی در سئو برای یک مطلب بسیار زیاد است. بنابراین ما با استفاده از این تکنیک، قصد این را داریم که به صورت ساختگی اعتبار سایت یا صفحه خود را بالا ببریم.

PBN نیز همانند تمام تکنیک های موجود، با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، از گذشته تا حال حاضر تغییرات زیادی به خود دیده است. مانند این که در گذشته از سایت ها و وبلاگ هایی استفاده می شد که فقط اعتبار بالایی داشتند و ممکن بود اصلا تناسب محتوایی با سایت اصلی (Money Site) نداشتند ولی در حال حاضر حتما و حتما، باید وب سایت ها و وبلاگ هایی که برای این کار استفاده می گردند, باید کاملا مرتبط باشند.

بک لینک چیست؟


بک لینک در واقع به لینک هایی گفته می شود که به یک سایت ارجاع داده شده اند.سایت هایی که سایت ما را معرفی کرده اند و به دلیلی ( از جمله کیفیت بالای مطالب آن سایت یا … ) آن سایت را به عنوان منبع مطلب لینک می کنند.
در گذشته که الگوریتم ها ساده تر بودند سایت ها صرفا با افزایش تعداد لینک ها شروع به اعتبار سازی می کردند و با پرداخت مبلغی ناچیز می توانستند میلیون ها لینک به صورت کامنت، پروفایل و در کل لینک های اسپم خریداری کنند.اما …

دوره ی لینک سازی اسپم به سر آمده است

در حال حاضر ساختار الگوریتم های گوگل به صورتی هست که دیگر به هر لینک و بک لینکی اهمیت نمی دهد.

لینک هایی از نظر گوگل مهم هستند که دارای هویت بالا باشند.

آیا بک لینک پی بی ان باعث پنالتی شدن سایت می شود؟


این روش از چند سال پیش در لیست روش های بلک هت قرار گرفت.البته تمام لینک هایی که به هر صورتی از طریق صاحب سایت ایجاد شوند به عنوان روش کلاه سیاه شناخته می شوند.

بنابراین برای اجرای این روش باید حتما ظرافت های خاصی را رعایت کرد.در واقع بک لینک های PBN اصولی اصلاح شده ی روش بلک هت هستند که با ترکیب روش های کلاه سفید تبدیل به متد کلاه خاکستری شده اند.

اگر بدون علم کافی شروع به اجرای PBN شوید، سایت شما به سرعت به سمت پنالتی شدن و حذف از گوگل نزدیک می شود.

اشتباهاتی که در PBN سازی نباید انجام دهید:

1.دامنه ها همگی برای یک شخص باشد

اگر تمام وب سایت هایی که به شما لینک می دهند، دامنه شان به نام شما یا یک شخص ثالث باشد، شناسایی آن به هیچ وقت سخت نیست. آن وقت است که الگوریتم های گوگل به سراغ شما می آیند و شما را جریمه می کنند و دچار پنالتی گوگل خواهید شد.

2.تمام سایت ها بر روی یک هاست مشغول فعالیت باشد

شناسایی این موضوع نیز برای گوگل کار سختی نیست.

3.دامنه مورد استفاده با محتوای جدید مشغول فعالیت شود

فرض کنید یک دامنه که موضوع آن ورزشی است، به یک باره تغییر کاربری دهد و از همان موقع شروع به لینک دهی به سایت شما کند. گوگل به این موضوع حساس شده و شما را جریمه خواهد کرد.

4.استفاده از اطلاعات تماس و برندینگ یکسان در تمام دامنه ها

از رایج ترین موارد استفاده از PBN, استفاده از اطلاعات تماس و برندینگ یکسان در تمام این دامنه ها و سایت هاست که گوگل به سادگی آن را شناسایی می کند.پس بهتر است هر دامنه، صفحه اطلاعات تماس، ارتباط با ما، لوگو و… متفاوتی داشته باشد تا شما دچار دردسر نشوید.

5.سایت های استفاده شده، به هیچ جایی جز سایت هدف لینک ندهند

بهتر است علاوه بر اینکه به سایت اصلی خود لینک می دهید، به منابع معتبر دیگر در حیطه کاری خود لینک بدهید تا گوگل نتواند این موضوع را شناسایی کنید.

جمع بندی


PBN یک استراتژی دلخواه است. اما اگر کوچکترین اشتباهی در آن صورت بگیرد ممکن است روی کل سایت تاثیر بگذارد. سایت های زیادی را دیده ایم که با یک اشتباه ساده تمام ترافیک شان را از دست داده اند. باید بدانید دقیقا چکار می کنید. واو به واو عملیاتی که گفته شد را انجام دهید و اگر احساس می کنید ممکن است اشتباهی در این کار صورت بگیرد سراغ آن نروید.

hadi بازدید : 12 سه شنبه 26 اسفند 1399 نظرات (0)

پمپ لجن کش از گروه پمپ آب سانتریفیوژ یا گریز از مرکز بوده و به منظور انتقال و پمپاژ سیالات همراه با ذرات جامد و معلق مانند آب های گل آلود و فاضلاب های صنعتی و خانگی استفاده می شود. این نوع از پمپ ها جهت پمپاژ مایعات محتوی ذرات جامد معلق و الیاف بلند، فاضلاب، آبهای آلوده، آبهای گل آلود، سیالات دارای ذرات سایشی و غیره مناسب می باشند. پمپ های لجن کش را گاهی پمپ غلیظ کش، پمپ فاضلابی، الکترو پمپ دوغاب یا اسلاری و پمپ گل کش نیز مینامند.

 

از آنجا که محرک این پمپ ها معمولا الکتروموتورها هستند پس به آنها الکترو پمپ لجن کش نیز اطلاق میگردد. هر پمپ لجن کش شامل یک پمپ گریز از مرکز دارای یک محور عمودی میباشد. یک موتور الکتریکی درون هر پمپ لجن کش وجود دارد که محور پمپ را به حرکت در می آورد و انرژی جنبشی محرک جهت انتقال سیال را بوجود می آورد. الکتروموتور مورد استفاده در یک پمپ لجن کش از نوع تک فاز یا سه فاز می باشد و سرعت چرخش الکتروموتورها میتواند ۹۰۰یا ۱۵۰۰یا ۳۰۰۰ دور در دقیقه باشد. پمپ های لجن کش دارای سرعت های پایین تر برای انتقال و پمپاژ سیالات غلیظ تر بکار برده میشود.

این نوع از الکترو پمپ ها در قدرت های مختلف تولید می شوند و به دو صورت پمپ لجن کش سه فاز و پمپ لجن کش تک فاز تولید و عرضه میگردند. یک پمپ لجن کش تک فازدر دو نوع خازن داخلی و خازن خارجی ساخته می شوند.

 

دو دسته بندی اصلی پمپ‌های لجن کش:

 

·         پمپ‌های لجن کش شناور (پمپ لجن‌کش مستغرق)

این پمپ‌ها کاملا درون مایع فرو رفته و عمل می‌کنند.

عبور مایع از اطراف الکتروموتور، آن را خنک کرده و عمر و بازده پمپ را افزایش خواهد داد.

فراموش نکنید که موتور کاملا آب‌بندی شده است.

·         پمپ‌های لجن‌کش عمودی (پمپ لجن کش ورتیکال – Vertical)

در این نوع پمپ آب، برعکس حالت قبل، الکتروموتور در خارج از مایع و در ارتفاع قرار دارد، اما خود پمپ درون مایع فرو رفته است.

الکتروموتور در این پمپ‌ها با کوپلینگ به پمپ وصل شده و به همین دلیل، قابل جدا شدن است.

 

 


 

جنس بدنه و پروانه پمپ لجن کش معمولا از چدن و یا استینلس استیل میباشد و پمپ لجن کش در انواع زیر تولید میگردد:

پمپ لجن کش استیل

پمپ لجن کش چدنی

پمپ لجن کش برنزی

 

پمپ لجن کش استیل

در پمپ لجن کش استیل، بدنه و پروانه از جنس استینلس استیل می باشد و معمولا در مکانهایی کاربرد دارد که سیال خاصیت اسیدی و خورندگی زیاد داشته باشد که همین امر در مواردی غیر از پمپ لجن کش استیل باعث خورندگی سریع پمپ لجن کش می شود.انتخاب این نوع از پمپ لجن کش برای مواردی که آب و یا سیال مورد نظر خورندگی زیادی داشته باشد بهترین انتخاب محسوب می شود و این گونه از پمپ لجن کش را می توان در انواع پمپ لجن کش استیل تک فاز و پمپ لجن کش استیل سه فاز استفاده کرد.

 

پمپ لجن کش چدنی

پمپ لجن کش چدنی نسبت به پمپ لجن کش استیل پر مصرف تر و دارای قیمت ارزانتری است و بدنه آن از جنس چدن می باشد. پروانه آن میتواند از جنس چدن، برنز یا استیل باشد اگرچه نوع چدنی آن معمولتر است. پمپ لجن کش چدنی معمولا برای پمپاژ آب هایی با غلظت بالا که خورندگی نداشته باشند استفاده میگردند چون مقاومت این مدل از پمپ لجن کشدر برابر خوردگی و اسیدی مانند پمپ لجن کش استیل نمی باشد.

 

پمپ لجن کش برنزی

پمپ لجن کش برنزی نسبت به دو نوع دیگر از مورد مصرف کمتری برخوردار است و جهت پمپاژ آب شور یا آب دریا از این نوع پمپ لجن کش با بدنه و پروانه برنزی استفاده می گردد.

 

پمپ لجن کش خردکن دار

پمپ لجن کش خردکن دار نوعی از پمپ لجن کش می باشد تا قابلیت پمپاژ سیالات دارای الیاف بلند، پارچه، لاستیک و پلاستیک را بدون انسداد مجاری پمپ داشته باشد. در قسمت ورودی این نوع از پمپ لجن کش، تیغه های برنده ای برای خرد و تکه تکه کردن پلاستیک، پارچه، چوب و غیره وجود دارد.

hadi بازدید : 15 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)

پمپ آب خانگی در واقع یک نوع یا مدل خاص از پمپ نیست در اغلب مواقع پمپ هایی با توان مشخص را پمپ خانگی می گویند. بنابران پمپ های خانگی خود می توانند انواع مختلفی داشته باشند، از برند های متعدد بوده یا توان های مختلفی داشته باشند. مشخصات یک پمپ آب خانگی منزل شما می تواند با مشخصات پمپ آب خانگی منزل دوست یا همکار شما متفاوت باشد. حتی ممکن است پمپی که شما در منزل خود دارید در یک کارگاه صنعتی کوچک مورد استفاده قرار گیرد. در واقع پمپ های صنعتی که در بیمارستان ها، کارخانجات و ... مورد استفاده قرار می گیرند توان بیشتری دارند و برای انشعابات بیشتر مناسب تر هستند.

انواع پمپ آب خانگی کاربرد های مختلفی دارند، از این پمپ ها برای تخلیه آب انبارها، تامین آب استخرها، برای تامین آب مورد نیاز سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تامین آب مورد نیاز آتش­نشانی و ... نیز به وفور استفاده می شود.

انواع پمپ آب خانگی 

پمپ ها در کل به دو دسته پمپ های جابجایی مثبت و پمپ های مکانیکی دسته بندی می شوند. پمپ آب خانگی معمولا از نوع پمپ های دینامیکی هستند. هر دو نوع پمپ در نتیجه باعث افزایش فشار آب یا سیالات مختلف می شوند اما نحوه عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است. پمپ های جا به جایی مثبت سیال را به درون خود می کشد و از سمت دیگر با فشار بیشتر خارج می کنند. این نوع پمپ ها در شرایطی که جریان آب زیاد لازم نیست ولی در مقابل فشار زیاد مورد نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرند. جریانی که با این پمپ ها ایجاد می شود دوره ای است و مداوم نیست به این معنا که با هر بار عمل کردن پمپ مقدار مشخصی از مایع با فشار زیاد پمپ می شود و این فرایند دفعات دیگر استفاده از پمپ تکرار می شود. این نوع پمپ ها برای سیالات با گرانروی بیشتر مثل روغن ها بیشتر استفاده می شود. پمپ هایی جا به جایی مثبت خود انواع مختلفی دارند. پمپ های رفت و برگشتی و روتاری از این نوع اند.

hadi بازدید : 18 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

چگونه یک پمپ جتی را انتخاب کنیم؟

یک پمپ جتی، یک سیستم آبی است که دهانه ای از آب برای نیروی محرکه ایجاد می کند. طبقه بندی مکانیکی آن ممکن است با یک پمپ جریان محوری، یک پمپ سانتریفیوژ، یا یک پمپ جریان مخلوط (که ترکیبی از هر دو طرح سانتریفیوژ و محوری است) باشد. این ترکیب همچنان شامل نیروی جذب آب به پمپ، تامین آب پمپ، و یک سرلوله برای هدایت کردن جریان آب به خارج از پمپ است.

سیستم های پمپ آب جتی از سال 1984 تولید می شوند و طیف وسیعی از انواع آن ارائه می شود. هر شرکت تولید کننده پمپ جتی می خواهد که محصول خود را با کمترین هزینه تولید کند. برای رسیدن به این هدف هیچ چیز مهم تر از سایز پمپ جتی نمی باشد. در انتخاب یک پمپ مناسب بسیاری از ملاحظات را باید در نظر گرفت. مانند این که آیا به یک پمپ تشدید کننده هیدرولیک نیاز دارید یا یک پمپ ساده، ارزان و قدرتمندتر. در اینجا سعی می کنیم به شما در خصوص خرید آگاهانه کمک کنیم.

کاربرد شما چیست ؟

 انتخاب یک پمپ آب کامل همیشه به کاربرد خاص شما بستگی دارد. به این سوالات پاسخ دهید:

چه سرعتی برای خروجی آب نیاز دارید ؟ آیا نیاز شما با یک نازل تک بر آورده می شود؟ یا به چند نازل نیاز دارید ؟

شما همچنین باید عواملی مانند مسائل روبرو را در نظر بگیرید: متراژ واحد، تعداد طبقات آپارتمان، میزان مصرف آب، تعداد شیر آب، تعداد واحد ساختمان، محل قرار گیری پمپ در ساختمان (بعد از کنتور آب و در ورودی آب ساختمان و یا بر روی پشت بام)، طول مسیر لوله کشی ها در داخل ساختمان و سایز لوله ها در داخل ساختمان…..

انتخاب صحیح موتور پمپ آب خانگی یا الکتروپمپ خانگی جهت تقویت فشار آب کاملا مشکل مصرف کننده را برطرف می نماید.

روش تنظیم پمپ آب جتی

 الکتروپمپ های آب خانگی به دو دسته تقسیم می شوند. 1- الکتروپمپ های افزایش فشار آب 2-الکتروپمپ های آب در گردش (سیرکولاتور یا پمپ های برگشت آب گرم ). الکتروپمپ های آب در گردش، جهت به گردش درآوردن آب گرم در یک مدار بسته (مثل شوفاژخانه ها) استفاده می گردند و عموما الکتروموتورهای آنها 1500 دور هستند. ولی الکتروموتور های پمپ مورد اول 3000 دور هستند. هرچه میزان دور الکتروموتور بیشتر باشد میزان فشار و صدای تولیدی در هنگام کار بیشتر خواهد بود.

عموما جهت اتوماتیک کردن پمپ های افزایش فشار از سه سیستم استفاده می گردد:

  1. استفاده از منبع تحت فشار و لوازم اتوماتیک
  2. استفاده از ست کنترل یا کلید دیجیتال
  3. استفاده از تابلو فرمان (جهت الکتروپمپ های سه فاز و احیانا اینورتر)
hadi بازدید : 12 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

php یکی از پرطرفدارترین زبان ها در ایران است بخصوص آموزش لاراول و کدایگنایتر بازار بسیار مناسبی دارند.

 

لاراول چیست؟

لاراول( Laravel ) محبوب‌ترین فریم‌ورک php است که توسط Taylor Otwell توسعه پیدا کرده است. این فریم‌ورک از کتابخانه‌های گوناگونی و به ویژه بسیاری از کتابخانه‌های سیمفونی( Symfony ) استفاده می‌کند. در توسعه‌ی لاراول بسیاری مفاهیم و روش‌های موجود در دیگر فریم‌ورک‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی گردآوری شده‌اند.

 

لاراول مجموعه‌ای یکپارچه از بهترین روش‌ها و ابزارها در یک بسته است.ویژگی‌های بسیاری در لاراول وجود دارند که آن را به انتخاب اول توسعه‌دهندگان برای طراحی سایت و به طور خاص طراحی سایت با php تبدیل کرده‌اند.

 

کدایگنایتر چیست؟

کُدایگنایتر (به انگلیسیCodeIgniter ) یک چارچوب نرم‌افزاری تحت وب متن‌باز است که برای ساختِ وب‌گاه‌های پویا به‌کار می‌رود. این فریم‌ورک که با زبان پی‌اچ‌پی نوشته شده‌است کار توسعهٔ نرم‌افزار را در سنجش با کدنویسی از آغاز شتاب می‌بخشد. این شتاب‌بخشی توسط کتابخانه‌های این فریم‌ورک انجام می‌شود که بسیاری از آنها کارهای رایج را به‌سادگی انجام می‌دهند.

 

درآمد برنامه نویسان php

اطلاعاتی که ما به شما ارائه می دهیم بر اساس جستجو ها و تحقیقات از شرکت‌های مختلف به دست آمده است.این تحقیقات در شهر ها و همچنین از وب سایت های کاریابی استخراج شده است.

 

لاراول

 

هر کدام از این عوامل بر میزان حقوق یک برنامه نویس تاثیر دارد. در این بخش فقط زبان ما مشخص است که زبان برنامه نویسی php است و دیگر بخش ها بستگی به شما دارد. مثلا چون بیشتر استارت آپ ها در تهران قرار دارند حقوق برنامه نویس php در این شهر بیشتر از شهرهای دیگر است. یا مثلا کسی که ۴ سال سابقه برنامه نویسی دارد مطمئنا حقوقش نزدیک ۲۰ تا ۴۰ درصد از کسی که ۱ سال سابقه دارد بیشتر است.

به عنوان مثال یکی از دوستانم در تهران در یک شرکت برنامه نویسی بزرگ کار میکند نزدیک ۶ سال سابقه کار دارد و مدیر بخش برنامه نویسی شرکت است ماهانه حدود ۵ تومان حقوق دارد.

 

یا اینکه یک یاز دوستانم که تنها به php تسلط دارد در ارومیه با تاسیس یک شرکت نرم افزاری پروژه های مانند اتوماسیون اداری و وب سایت ها مختلف طراحی می کند و ماهانه ۴ تا ۶.۵ میلیون تومان حقوق می گیرد.

hadi بازدید : 19 جمعه 01 اسفند 1399 نظرات (0)

متغیر های پمپ عبارتند از :

فشار – آمپر مصرفی – دبی

بازرسی های لازم :  

بررسی ساکشن استرینر ، یکی از دلایل پایین بودن فشار و دبی گرفتگی در فیلتر یا استرینر می باشد از این رو بررسی استرینر جهت اطمینان از عدم گرفتگی لازم می باشد گاهی اوقات دو فشار سنج در دو طرف استرینر نصب می شود  و از روی افت فشار ایجاد شده میتوان به وجود گرفتگی در استرینر پی برد ولی بیشتر اوقات فشار سنج برای استرینر وجود ندارد در صورت عدم وجود فشار سنج روشی برای بازرسی وجود ندارد  و تنها در صورت پایین بودن فشار و دبی با بازکردن فیلتر و استرینر میتوان به وجود گرفتگی در استرینر پی برد.


چک کردن پمپ از نظر صداهای غیر معمول و یا ارتعاشات

چک کردن level روغن ، وجود روغن زیاد در هوسینگ بیرینگ میتواند باعث گرم شدن بیرینگ شود کاهش روغن میتواند خشک کار کردن بیرینگ و خراب سریع آن شود از این رو level روغن در بیرینگ ها بایستی در هنگام ثبت پارامتر های فشار و آمپر توسط اپراتور بررسی شود بازرسی level روغن از طریق سایت گلس و یا گیج موجود در هوسینگ بیرینگ انجام می شود.


بازرسی سیستم اب بندی ، اتصالات و پوسته از لحاظ نشتی 

سیستم آب بندی باید از نظر نشتی بررسی شود این امر بویژه در چند ساعت اولیه راه اندازی اهمیت خاصی دارد در پمپ آب هایی که از پکینگ برای آب بندی استفاده می شود بهتر است همواره مقداری نشتی وجود داشته باشد این امر به روانکاری و خنک کاری سیستم آب بندی پکینگ و افزایش طول عمر آن کمک می کند مقدار نشتی مجاز برای سیستم آب بندی پکینگ 30الی60 قطره در دقیقه است مکانیکال سیل بایستی فاقد نشتی باشد


بازرسی بیرینگ ها ،سیستم آب بندی و پوسته پمپ از لحاظ گرم شدن 

 

چند دقیقه بعد از راه اندازی پمپ آب بیرینگ های پمپ و الکتروموتور را با دست لمس کنید.

تا از عادی بودن دمای هوسینگ اطمینان حاصل کنید در هنگام لمس کردن یاتاقان های الکتروموتور همواره از پشت دست خود استفاده کنید تا در صورت وجود اتصال در بدنه دچار برق گرفتگی نشوید دست خود را بر روی محفظه سیستم آب بندی قرار داده و دمای آن چک کنید در صورتی که محفظه گرم شده باشد باید علت ریشه یابی شود یکی از دلایل گرم شدن سیستم آب بندی عدم خنک کاری و انسداد مسیر کولینگ یا فلشینگ می باشد پوسته پمپ نیز به طریق مشابه یعنی با گذاشتن دست بر روی بدنه آن چک شود  در مواقعی که سیال داغ درون پمپ جریان دارد به هیچ عنوان جهت چک و بازرسی قسمت های مختلف پمپ مثل پوسته ، محفظه آب بندی ، بیرینگ ها از دست خود استفاده نکنید در این موارد حتما از تجهیزات حس گر دما از جمله ترمومتر ها استفاده نمایید.

 

بررسی درجه حرارت ورودی و خروجی مایع خنک کننده و سیستم فلشینگ

در صورت وجود جکت برای مکانیکال سیل و بیرینگ و سیستم فلشینگ برای مکانیکال سیل درجه حرارت ورودی و خروجی و دبی مایع خنک کننده و یا شستشو کننده بایستی مرتبا بررسی شود اگر پدیده چوکینگ در این مسیر ها اتفاق بیوفتد چون عمل فلشینگ و کولینگ انجام نمی شود بنابراین دمای مکانیکال سیل و بیرینگ بالا رفته که افزایش دما باعث خرابی مکانیکال سیل و بیرینگ خواهد شد.

hadi بازدید : 14 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

در هر سیستمی قسمتی وجود دارد که قلب سیستم نام گرفته است که بدون وجود آن، سیستم از کار می افتد. در یک مدار هیدرولیکی این پمپ است که اگر از کار بیفتد سایر اجزای سیستم هم قادر به ادامه فعالیت نمی باشند.

 

برخلاف بعضی از تعاریف اشتباه پمپ در مدار فشار ایجاد نمی کند و وظیفه آن تولید و به جریان انداختن مایع مورد نظر ما می باشد. به عبارتی دیگر پمپ انرژی مکانیکی سیستم هیدرولیک را به کمک موتورهای الکتریکی، احتراقی و غیره تامین می کند. در اصل در یک سیستم هیدرولیک فشار بیانگر میزان مقاومت به وجود آمده در مقابل خروجی پمپ آب است. برای مثال اگر خروجی یک پمپ با جا به جایی مثبت، به اتمسفر باز باشد، ضمن برقراری جریان سیال، به دلیل نبودن مقاومت در برابر جریان، فشاری بالاتر از فشار اتمسفر وجود نخواهد داشت. متقابلا در صورت مسدود شدن کامل خروجی پمپ، مقاومت بی نهایتی به صورت تئوریک در مقابل جریان ایجاد می گردد زیرا فضایی برای حرکت سیال وجود ندارد؛ بنابراین به منظور حفاظت از اجزاء سیستم هیدرولیک، استفاده از شیر اطمینان ضروری است. شیر اطمینان با رسیدن فشار سیستم به مقدار تنظیمی، مسیر عبور جریان به مخزن را باز نموده و حداکثر سطح فشار در مدار را محدود می کند.

 پمپ آب

به بیانی ساده می توان دریافت که جریان خروجی پمپ آب با جابجایی مثبت (با صرفنظر از نشتی های جزئی داخلی پمپ) ثابت بوده و به فشار سیستم وابسته نمی باشد. بنابراین، در صورتی که مکانی برای حرکت سیال وجود نداشته باشد (مانند مسدود بودن شیر یا رسیدن عملگر به انتهای کورس) و یا در صورت افزایش بیش از حد بار مقاوم، استفاده از شیر کنترل فشار (شیر اطمینان) جهت حفاظت پمپ های جا به جایی مثبت در مقابل فشار اضافی ضرورت می یابد.

 

پمپ ها به دو دسته جابجایی غیر مثبت و جابجایی مثبت دسته بندی می شوند:

 

پمپ هیدرولیک کارتریجی (پره ای):

ایده طراحی انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی بر حضور پره هایی لغزان حول یک محور گردان در داخل یک پوسته می باشد. در هر پمپ هیدرولیک کارتریجی شاهد حضور یک شفت متحرک هستیم. این شفت در فضایی نامتقارن قابلیت گردش پیدا کرده است. بر سطح خارجی این شفت شیار هایی تعبیه شده است که در هر یک از این شیار ها، قطعه ای متحرک شبیه به پره ‌های یک رتور نصب شده است. حال زمانی که شفت پمپ هیدرولیک کارتریجی به گردش در می آید، پره ‌ها تحت تاثیر فضای نامتقارن در داخل شیار ها جابجا می شوند. زمانی که فضا باز است، این پره ها با اصل قانون گریز از مرکز، از سطح شفت خارج شده، به عنوان محرک در جابجایی سیالات قرار می ‌گیرند. در امتداد هر سیکل گردش همراه با تنگ شدن فضای اطراف شفت، هر کدام از پره ها پس از تحویل سیال در مجرای خروجی پمپ، به داخل شیار های خود عقب خواهند نشست.

 

انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی (پره ای) قابلیت تامین فشار بالای سیالات را دارند. از طرفی حضور تعداد متعدد پره ها باعث می شوند تا خروجی این پمپ ها کاملاً یکدست و عاری از هر گونه ضربه ای باشد. از این رو عموماً از انواع پمپ هیدرولیک کارتریجی (پره ای) با هدف پمپاژ سیالات با درجه ویسکوزیته بالا استفاده می شود.

 

 پمپ هیدرولیک دنده ای:

یکی دیگر از انواع متداول در پمپ های هیدرولیک با کارکرد روتوری، مدل های متنوع از پمپ هیدرولیک دنده ای می باشد. در این پمپ ها قابلیت گردش شفت متصل به مولد است که باعث گردش دنده هایی در کنار هم می باشد. موقعیت قرارگیری این دنده ها در بطن پمپ هیدرولیک دنده ای به گونه ای است که می توانند قابلیت مکش سیال را در دهانه ورودی پمپ و انتقال آن به سمت خروجی پمپ داشته باشند. قاعده طراحی انواع پمپ هیدرولیک دنده ای بر دو ایده دنده داخلی و دنده خارجی می باشد.

 

پمپ هیدرولیک دنده خارجی: قاعده کلی در طراحی تمام پمپ هیدرولیک های دنده ای، در حضور دو چرخ دنده است که به ترتیبی با هم درگیر هستند. در تمام مدل ها، هر دو چرخ دنده در فضای داخلی پمپ هیدرولیک قرار دارند. لذا مراد از کلمه خارجی در نام پمپ هیدرولیک دنده خارجی، حضور دنده ها در فضایی خارج از محیط بسته پمپ نمی باشد؛ بلکه این دنده ها در موقعیت خارج از محیط یکدیگر با هم درگیر هستند. برای درک ساده پمپ هیدرولیک دنده خارجی کافی است چرخ دنده ساده‌ ای که به ترتیبی در یک نقطه با هم درگیر هستند را تجسم کنید. یکی از چرخ دنده ها تحت تاثیر مولد موتوری است و دیگری به شکلی هرز گرد طراحی شده است. پمپ هیدرولیک دنده خارجی از مدل های ساده با طراحی آسان و قیمت اندک می باشد. قابلیت کارکرد مداوم برای انواع سیالات را دارد و عموم آنها همراه با تولید صدای تقریبا اندکی هستند. اما از آنجا که سطح بزرگی از پمپ تحت تاثیر سیالات قرار می گیرد، چندان مناسب برای پمپاژ سیالات با مقدار سایش و یا خورندگی بالا نمی باشد.

 

پمپ هیدرولیک دنده داخلی: در طراحی پمپ هیدرولیک دنده داخلی نیز از حضور دو چرخ دنده بهره ‌مند هستیم. با این تفاوت که حالا چرخ دنده ها در بطن یکدیگر هستند. یعنی یک چرخ دنده کوچک که درست در میانه یک چرخ دنده بزرگتر به گردش درآمده است. مزیت بزرگ پمپ هیدرولیک دنده داخلی در کارکرد آرام، یکنواخت و بدون ضربه در خروجی آن است. این پمپ ها با شرایط تعمیر و نگهداری آسانی هستند و قابلیت پمپاژ انواع سیالات با سطح ویسکوزیته متنوع را دارند. اما به مانند مدل پمپ هیدرولیک دنده خارجی چندان وجه قدرتمندی برای پمپاژ سیالات با سطح خورندگی و یا سایش بالا را نخواهند داشت.

 

پمپ پیستونی هیدرولیک:

 

یکی از کارآمدترین ایده ها در ساخت سیستم های هیدرولیک با سطح فشار قدرتمند، بهره ‌مند شدن از پمپ پیستونی هیدرولیک است. در ایده ساخت این نوع از پمپ هیدرولیک، خبری از قطعات دوار نمی باشد؛ بلکه عملیات پمپاژ تحت تاثیر قدرت پیستون در سیلندر ایجاد می شود. پیستون با حرکت رفت و برگشتی در بطن سیلندر قابلیت مکش سیال و در امتداد آن پمپاژ سیال را تأمین خواهد کرد. اما سیال پمپاژ شده دارای پمپاژ یکنواختی نمی باشد. هر چه سرعت سیکل کاری پیستون در داخل سیلندر را افزایش دهیم، مقدار سطح یکنواخت بالاتری را در خروجی پمپ خواهیم داشت.

 

هر مدل از این تجهیزات می تواند همراه محصولات برند های صاحب نامی باشد. پمپ هیدرولیک مشهد یکی از همین برند های صاحب نام داخلی است که محصولاتی در توان رقابتی با محصولات خارجی تولید می کند. شما برای رسیدن به یک انتخاب درست و مهندسی شده در تامین پمپ هیدرولیک می توانید به تخصص فضا هایی همچون سایت پمپ آب رجوع کنید. به هر حال قیمت پمپ فشار قوی هیدرولیک آنچنان است که لزوم بهره مندی از مشاوره های تخصصی را طلب خواهد کرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 250
  • بازدید کلی : 850