loading...
webino
hadi بازدید : 10 دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

PBN چیست؟ بهترین استراتژی PBN برای سئو وب سایت


PBN یا Private Blog Network به تمام وبلاگ ها(نمونه های فارسی آن شامل بلاگفا,بلاگ اسکای و.. است) و وب سایت هایی گفته می شود که از قبل ساخته شده اند و با گذشت زمان، با تولید محتوا و اقداماتی دیگر، از طرف گوگل و موتور های جست و جوی دیگر دارای اعتبار گردیده اند و در حال حاضر برای لینک دهی به سایت اصلی از آن استفاده می کنیم.

الگوریتم های گوگل به گونه ای است که تاثیر لینک دهی خارجی در سئو برای یک مطلب بسیار زیاد است. بنابراین ما با استفاده از این تکنیک، قصد این را داریم که به صورت ساختگی اعتبار سایت یا صفحه خود را بالا ببریم.

PBN نیز همانند تمام تکنیک های موجود، با آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، از گذشته تا حال حاضر تغییرات زیادی به خود دیده است. مانند این که در گذشته از سایت ها و وبلاگ هایی استفاده می شد که فقط اعتبار بالایی داشتند و ممکن بود اصلا تناسب محتوایی با سایت اصلی (Money Site) نداشتند ولی در حال حاضر حتما و حتما، باید وب سایت ها و وبلاگ هایی که برای این کار استفاده می گردند, باید کاملا مرتبط باشند.

بک لینک چیست؟


بک لینک در واقع به لینک هایی گفته می شود که به یک سایت ارجاع داده شده اند.سایت هایی که سایت ما را معرفی کرده اند و به دلیلی ( از جمله کیفیت بالای مطالب آن سایت یا … ) آن سایت را به عنوان منبع مطلب لینک می کنند.
در گذشته که الگوریتم ها ساده تر بودند سایت ها صرفا با افزایش تعداد لینک ها شروع به اعتبار سازی می کردند و با پرداخت مبلغی ناچیز می توانستند میلیون ها لینک به صورت کامنت، پروفایل و در کل لینک های اسپم خریداری کنند.اما …

دوره ی لینک سازی اسپم به سر آمده است

در حال حاضر ساختار الگوریتم های گوگل به صورتی هست که دیگر به هر لینک و بک لینکی اهمیت نمی دهد.

لینک هایی از نظر گوگل مهم هستند که دارای هویت بالا باشند.

آیا بک لینک پی بی ان باعث پنالتی شدن سایت می شود؟


این روش از چند سال پیش در لیست روش های بلک هت قرار گرفت.البته تمام لینک هایی که به هر صورتی از طریق صاحب سایت ایجاد شوند به عنوان روش کلاه سیاه شناخته می شوند.

بنابراین برای اجرای این روش باید حتما ظرافت های خاصی را رعایت کرد.در واقع بک لینک های PBN اصولی اصلاح شده ی روش بلک هت هستند که با ترکیب روش های کلاه سفید تبدیل به متد کلاه خاکستری شده اند.

اگر بدون علم کافی شروع به اجرای PBN شوید، سایت شما به سرعت به سمت پنالتی شدن و حذف از گوگل نزدیک می شود.

اشتباهاتی که در PBN سازی نباید انجام دهید:

1.دامنه ها همگی برای یک شخص باشد

اگر تمام وب سایت هایی که به شما لینک می دهند، دامنه شان به نام شما یا یک شخص ثالث باشد، شناسایی آن به هیچ وقت سخت نیست. آن وقت است که الگوریتم های گوگل به سراغ شما می آیند و شما را جریمه می کنند و دچار پنالتی گوگل خواهید شد.

2.تمام سایت ها بر روی یک هاست مشغول فعالیت باشد

شناسایی این موضوع نیز برای گوگل کار سختی نیست.

3.دامنه مورد استفاده با محتوای جدید مشغول فعالیت شود

فرض کنید یک دامنه که موضوع آن ورزشی است، به یک باره تغییر کاربری دهد و از همان موقع شروع به لینک دهی به سایت شما کند. گوگل به این موضوع حساس شده و شما را جریمه خواهد کرد.

4.استفاده از اطلاعات تماس و برندینگ یکسان در تمام دامنه ها

از رایج ترین موارد استفاده از PBN, استفاده از اطلاعات تماس و برندینگ یکسان در تمام این دامنه ها و سایت هاست که گوگل به سادگی آن را شناسایی می کند.پس بهتر است هر دامنه، صفحه اطلاعات تماس، ارتباط با ما، لوگو و… متفاوتی داشته باشد تا شما دچار دردسر نشوید.

5.سایت های استفاده شده، به هیچ جایی جز سایت هدف لینک ندهند

بهتر است علاوه بر اینکه به سایت اصلی خود لینک می دهید، به منابع معتبر دیگر در حیطه کاری خود لینک بدهید تا گوگل نتواند این موضوع را شناسایی کنید.

جمع بندی


PBN یک استراتژی دلخواه است. اما اگر کوچکترین اشتباهی در آن صورت بگیرد ممکن است روی کل سایت تاثیر بگذارد. سایت های زیادی را دیده ایم که با یک اشتباه ساده تمام ترافیک شان را از دست داده اند. باید بدانید دقیقا چکار می کنید. واو به واو عملیاتی که گفته شد را انجام دهید و اگر احساس می کنید ممکن است اشتباهی در این کار صورت بگیرد سراغ آن نروید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 188
  • بازدید کلی : 788